ماشین لباسشویی

نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی

نکات کلیدی در نگهداری از ماشین لباسشویی

نگهداری-از-لباسشویی

ماشین لباسشویی یا کلا وسایل برقی از حساس ترین لوازم منزل است. پس باید در نگهداری صحیح از انها بکوشیم. اینکه شما بر روی ماشین لباسشویی خود حساس هستید خیلی خوب است. این توجه شما باعث میشود تا لباسشویی شما طول عمر زیادی داشته باشد. فرقی نمیکند که ماشین لباسشویی خارجی داشته باشید یا لباسشویی ایرانی. همه‌ی ماشین لباسشویی ها نیاز به نگهداری و مراقبت دارند تا در دراز مدت دچار خرابی و ایراد نشوند. فرض کنید که در زمان مناسبی قصد دارید لباس های کثیف خود را به ماشین لباسشویی بسپارید تا شستشو دهد، اما هر چه تلاش میکنید تا لباسشویی را روشن کنید، بی فایده است و روش نمیشود. این صحنه خیلی غم انگیز است که با کلی لباس چرک باید منتظر سرویس کار باشید. در این مطلب برای شما روش های نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی را میگوییم.

بهترین روش های نگهداری از ماشین لباسشویی

تنها خرید ماشین لباسشویی مهم نیست. باید سعی کنید روش های استفاده از لباسشویی و نیز راهنمای انتخاب بهترین برنامه شستشو ماشین لباسشویی را بلد باشید. دانستن مهمترین نکات برای نگهداری لباسشویی باعث میشود تا سالها بهترین بهرهوری را از این دستگاه ارزشمند داشته باشیم.

  • نکته اول در نگهداری از ماشین لباسشویی تمیز نگه داشتن دستگاه است. سعی کنید همیشه ماشین لباسشویی خود را تمیز و بدون لک نگه دارید. چرا که ممکن است موقع خارج کردن البسه از دیگ، لباس به دیواره های دستگاه برخورد کند و دوباره کثیف شود. این اتفاق شما را دلزده میکند. پس اولین نکته تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی است.
  • خیلی از خانم های خانه دار عادت دارند بر روی ماشین لباسشویی وسیله و اجسام پر استفاده قرار دهند. در هنگام کارکرد ماشین لباسشویی این کار اشتباه است. چون ممکن است اجسام با لرزش ماشین لباسشویی از جای خود حرکت کند و به زمین بیافتد.
  • ماشین لباسشویی حساس است. بر روی پنل دستگاه صفحه نمایش و دکمه هایی وجود دارد که باید به آرامی از آنها استفاده شود. چراکه خراب شدن این پنل و دکمه های آن هزینه زیادی را روی دست شما میگذارد. تازه شانس بیاورید که قطعات آن پیدا شود وگرنه باید تا مدت ها بدون لباسشویی باشید.
  • درب ماشین لباسشویی هم مانند پنل آن حساس است. در باز و بسته کردن درب لباسشویی حساس باشید. به آرامی باز و بسته کنید. در ماشین لباسشویی های جدید درب آنها به صورت اتومات است. و تا تمام نشدن کار شستشو باز نمیشوند. پس برای باز کردن آن به زور متوسل نشوید.
  • هر ماشین لباسشویی دارای ظرفیت مشخصی میباشد. پس بیشتر از ظرفیت و گنجایش آنها لباس داخل دیگ نگذارید. این کار باعث فشار آمدن به موتور ماشین لباسشویی میشود و آن را میسوزاند. در برخی از لباسشویی های جدید، قابلیت تشخیص وزن لباس وجود دارد و تا وزن مشخصی داخل دیگ وارد نشود، شستشو را شروع نمیکند. همینطور برعکس. اگر بیشتر از ظرفیت باشد، کار شروع نمیشود.
  • لباسشویی را بالانس کنید. پایه های ماشین لباسشویی امکان تنظیم دارند تا در سطوح مختلف بهترین عملکرد را داشته باشند. تنظیم پایه ها باعث عدم لرزش ماشین لباسشوی میشود و بازدهی بالاتر میرود.
  • قبل از اینکه ماشین لباسشویی را از لباس پر کنید، مطمئن شوید که شیء و جسمی داخل لباس ها نباشد تا عملکرد لباسشویی را مختل کند.
  • ارتفاع ماشین لباسشویی ها استاندارد است و طوری طراحی شده اند تا به راحتی در زیر کابینت و یا داخل کار قرار گیرند. مطمئن شوید که از دیواره های کابینت و یا محل قزرار گیری، فاصله ای چند سانتی داشته باشد.
  • در برخی از ماشین لباسشویی ها از دو ورودی شیر آب سرد و گرم استفاده شده است. سعی کنید که لباس ها را با آّب گرم یا داغ شستشو دهید. تا میزان لکه ها راحت تر از بین برود.
  • به مقدار مشخصی ماده شوینده داخل محفظه بریزید. اگر بیشتر از مقدار توصیه شده اضافه کنید باعث سفیدک زدن و آسیب به بافت لباس ها میشود.
  • محفظه پودر در ماشین لباسشویی را همیشه تمیز نگه دارید تا باعث ایجاد رسوب داخل آن نشود.
  • محل قرار گیری ماشین لباسشویی در آشپزخانه یا داخل بالکن است. این دستگاه را در حمام قرار ندهید. قرار دادن ماشین لباسشویی در حمام باعث میشود تا رطوبت به موتور دستگاه آسیب بزند و باعث اتصالی شود.
  • همه‌ی ماشین لباسشویی ها به برنامه جهت شستشوی لباس مجهز هستند. سعی کنید لباس های یک شکل و یک جنس را با برنامه مخصوص خود شستشو دهید تا آسیبی نبینند.
  • حتما شنیده اید یا برایتان اتفاق افتاده است که ماشین لباسشویی در هنگام کار کردن صدای عجیب و غریبی میدهد. دلیل این اتفاق خراب شدن بلبرینگ ماشین لباسشویی میباشد. لباسشویی ها بعد از زمانی طولانی دچار این مشکل میشوند که باید از متخصص جهت تعمیر و یا تعویض بلبرینگ کمک گرفت.
  • زمانی که کار ماشین لباسشویی تمام میشود حتما لباس ها را از دستگاه خارج نمایید. نگذارید که زمان زیادی از اتمام کار دستگاه بگذرد چرا که باعث پوسیدگی و بو گرفتن لباس ها میشود.
  • بعد از استارت و شروع به کار ماشین لباسشویی، برنامه را تغییر ندهید. اجازه دهید دستگاه کار خود را به اتمام برساند.
  • برخی از ماشین لباسشویی های جدید مجهز به سیستم تمیز کنندگی دیگ خوداری کنید. سعی کنید هر چند وقت یکبار در جای پودری آن یک فنجان سرکه بریزید و ماشین را وقتی‌ که خالی است روشن کنید.

نکات بالا را رعایت کنید تا ماشین لباسشویی شما تا سالها سالم بماند و نیاز به تعمیر نداشته باشد. البته سعی کنید هر ۶ ماه یک بار ماشین لباسشویی محبوب خود را سرویس کنید. فروشگاه اینترنتی ری کالا با راه اندازی واحد تعمیرات و نگهداری راه را برای شما هموار ساخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *