ماشین لباسشویی

چند راه ساده برای افزایش طول عمر لوازم خانگی برقی

چه کنیم تا لوازم خانگی برقی منزلمان طول عمر زیادی داشته باشند؟

یخچال فریزر

همانطور که میدانید لوازم خانگی برقی هر روز مورد استفاده قرار میگیرند. برای مثال یخچال فریزر که زا کالاهای اساسی خانه است همیشه دو شاخه اش به برق است و کار میکند. هر روی درب یخچال باز و بسته میشود. خوب این باز و بسته شدن درب و یا روشن بودن مدام یخچال باعث کم شدن طول عمر آن میشود. درست مانند خودرو که هر سال با کارکرد زیاد، طول عمر آن کم و کمتر میشود. پس چه کنیم که طول عمر لوازم خانگی زیاد شود؟ جواب ساده است. باید به صورت صحیح از این لوازم خانگی برقی استفاده کنیم تا آسیب کمتری ببینند و برایمان بیشتر عمر کنند. همین یخچال فریزر، تا چند سال پیش اگر خاطرتان باشد یخچال فریزر ها از تکنولوژی بدون برفک بی بهره بودن و ما باید هر ۶ ماه یکبار آنها را برفک زدایی میکردیم. به این صورت که باید درب یخچال را تا ساعت ها باز میگذاشتیم و یا با کاردک به جان کابین یخچال می افتادیم تا برفک ها را از بین ببریم. خوب این کار باعث آسیب و صدمه به بدنه داخلی یخچال میشد و یا حتی ممکن بود آب روی موتور یخچال بریزد و موتور یخچال بسوزد. در ادامه افزایش طول عمر لوازم خانگی را باهم میخوانیم.

رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی سیستم های جدید بدون برفک نوفراست و یا دی فراست روی کار آمدند و صنعت گران و تولید کنندگان کالا یخچال فریزر ها را به این تکنولوژی مجهز کردند. این یکی از کارهایی بود که برای افزایش طول عمر یخچال فریزر ها انجام شد. یا اگر دقت کرده باشید یخچال فریزر ها بعد از گذشت مدتی از کارکرد آنها از قسمت نوار دور درب، مورد آسیب قرار میگرفت و با باز و بسته کردن بیش از حد درب این نوار قدرت و خاصیت خود را از دست میداد و باعث میشد که درب یخچال فریزر به خوبی بسته نشود. همین قضیه باعث آسیب به مواد غذایی میشد.

پس یکی از کارهایی که هنگام خرید یخچال فریزر باید در نظر داشت این است که یخچال فریزری بخریم که بدون برفک یا دیفراست باشد. یخچال فریزر های دیفراست محصولاتی هستند که خود سیستم ذوب اتومات برفک دارند و نیازی به برفک زدایی دستی نیست.

سعی کنید یخچال فریزر را کمی از دیوار فاصله بدهید. چسباندن یخچال فریزر به دیوار باعث جمع شدن گرما در پشت دستگاه شده و به موتور یخچال فریزر آسیب جدی وارد مکیند. به عبارت ساده تر موتور یخچال نمیتواند نفس بکشد. نکته بعدی این است که هیچگاه داخل کابین و یا حتی بیرون یخچال فریزر را آب نگیرید. برخی موارد دیده شده که خانم های خانه دار برای تمیز شدن داخل یخچال و پاک کردن مواد ریخته شده در کفت و قفسات یخچالف آن را با شلنگ یا بطری آب میشویند. این کار باعث میشود که آب از دریچه های اتقال سرما به قسمت پشتی و در نهایت موتور یخچال فریزر نفوذ کرده و باعث سوختن موتور شود. یا اینکه آب به سیستم روشنایی و LED های یخچال نفوذ کند. و یا حتی باعث پوسیدگی بدنه یخچال بشود. پس در این مورد دقت داشته باشید.

اگر بعد از گذشت مثلا ۶ ماه از خرید و نصب یخچال فریزر، دستگاه را به جلو بکشید و به قسمت موتور نگاه کنید میبینید که حجم زیادی از خاک و گرد و غبار بر روی قسمت موتور و شبکه های انتقال سرمای یخچال فریزر نشسته است. البته که این گرد و غبار ها طبیعی است چون پشت یخچال فضای قابل دید نیست تا بتوانیم گرد گیری کنیم. اما سعی کنید هر چند وقت یکبار دستگاه را از این گرد و غبار ها پاکسازی کنید. برای اینکار میتوانید از تکنسین شرکت مربوطه کمک بخواهید. فیلتر های یخچال فریزر را سر موقع تعویض کنید. مثلا فیلتر تصفیه آب. این فیلتر ها معمولا عمری ۶ ماهه دارند و باید هر ۶ ماه تعویض شوند. عوض کردن به موقع فیلتر های یخچال فریزر باعث میشود تا آب همیشه طعم واقعی خود را حفظ کند. در برخی از یخچال فریزر ها از فیلتر داخلی استفاده شده است. مانند یخچال فریزر ال جی. این مدل ها فیلتر در قسمت داخلی کابین و در کابین یخچال تعبیه شده است. نوع دیگری از یخچال فریزر ها هستند که دارای آبریز یا آبسردکن هستند که فیلتر این نوع دستگاه ها در قسمت پشتی یخچال فریزر قرار گرفته اند. البته این مدل از یخچال فریزر ها به سیستم آب شهری متصل میشود و فیلتر ها بر سر راه انتقال آب به دستگاه قرار میگیرند.

فضای داخلی یخچال فریزر ها در معرض آلودگی هستند و کثیف میشوند. سعی کنید مواد غذایی که چند روز از نگهداری آنها در یخچال میگذرد خارج کنید. فیلتر های بوگیری در یخچال ها نصب میشوند که این فیلتر ها وظیفه حذف بوی نامطبوع در کابین را به عهده دارند اما باز هم باید به تمیزی یخچال اهمیت دهید و فقط به این فیلتر ها اکتفا نکیند.

یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر لوازم خانگی استفاده از ترانس برق است.حتما از ترانس برق برای اتصال یخچال فریزر به برق استفاده کنید. نوسانات برقی باعث سوختن یخچال فریزر میشوند. با گران شدن این محصول ارزشمند شاید برای خیلی از افراد خرید یخچال فریزر سخت باشد پس باید از این محصول ارزشمند نهایت مراقبت را انجام داد. استفاده از محافظ برقی یخچال فریزر باعث میشود تا با قطع و وصل جریان برق برای چند دقیقه ای از ورود مستقیم جریان برق به موتور یخچال فریزر جلوگیری شود و از شدت برق ورودی کاسته شود.

سرویس هر ۶ ماه یخچال فریزر لازم است. یکی از مشکلاتی که برای هر یخچال فریزر ممکن است بوجود بیاید، عدم بالانس درب ها میباشد. تنظیم دربها و نحوه صحیح بسته شدن درب ها باعث عملکرد بهتر موقع باز و بسته شدن میشود. عدم بالانس درب ها باعث میشود تا وزن درب یخچال به سمت جلو افت کند و لولای درب ها آسیب ببیند. در موقع سرویس یخچال فریزر این مورد را از تکنسن بخواهید تا بررسی کند.

اگر برای خرید یخچال فریزر نیاز به راهنمایی دارید، این مطلب را از دست ندهید.

ماشین لباسشویی

لباسشویی ها هم از جمله لوازم خانگی ضروری هستند. این محصولات خوش نام طول عمری بالای ۱۰ سال دارند. اما اگر به نحو احسن از آنها استفاده نشود، باید هر چند وقت یکبار از جیب مبارک برای تعمیر آنها هزینه کنید. نکاتی که برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی میگوییم را رعایت کنید تا این دستگاه ارزشمند چند سالی بیشتر عمر کند.

ماشین لباسشویی های قدیمی تر مانند برند هایی مثل، جنرال الکتیریک، گرینه، بوش، زیمنس و این برند های خارجی به دلیل استفاده از قطعات اورجینال هنوز هم که هنوزه برای خیلی ها یک جواهر است و حاضر نیستند با مدل های تولیدی جدید عوض کنند. ماشین لباسشویی ها با پیشرفت تکنولوژی و حساس بودن قطعات تولیدی و یا استفاده بیشتر از این محصول، بیشتر مورد آسیب پذیری هستند. از جمله مواردی که موجب خرابی زود هنگام ماشین لباسشویی ها میشود، استفاده از حجم زیادی از لباس در داخل دیگ لباسشویی است. هر لباسشویی به یک اندازه ظرفیت دارد و افراد بیشتر از ظرفیت به داهل دیگ لباس اضافه میکنند. این کار باعث فشار به موتور ماشین لباسشویی و خرابی ان میشود. البته با پیشرفت تکنولوژی تولید کنندگان و طراحان ماشین لباسشویی سیستم تشخیص خودکار وزن لباس را ایده پردازی کرده اند تا کاربر را از حجم بار اضافه دستگاه مطلع سازد.

سعی کنید به اندازه لباس در داخل دیگ ماشین لباسشویی بی اندازید. کار بسیار ساده ای است که برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی خود لباس های دارای گل و لای را در داخل دیگ وارد نکنید. این کار باعث میشود تا گل و لای به سیستم پمپ تخلیه ماشین لباسشویی صدمه بزند و یا داخل شلنگ های تخلیه دستگاه گیر کند. قبل از وارد کردن این مدل لباس ها حتما تا جایی که ممکن اسا گل و لای لباس ها را جدا کرده و بعد از ماشین لباسشویی استفاده کنید. اگر دقت کرده باشید در قسمت پایین ماشین لباسشویی دریچه ای تعبیه شده است. این دریچه برای مواقع اضطراری کاربرد دارد. هر ماشین لباسشویی دارای سیستم اتومات تخلیه میباشد. اگر به هر دلیلی لباسشویی اقدام به تخلیه آب نکند، ممکن است راه های خروجی آب بسته شده باشد. این دریچه به شما کمک میکند تا آب را از این طریق خارج نمایید و بعد به بررسی علت عدم تخلیه آب بپردازید.

سعی کنید همیشه از برنامه شستشوی مخصوص لباس ها استفاده کنید. مثلا برای شستن لباس از برنامه شستشوی پتو استفاده نکنید. چون اینکار باعث هر دادن آب و مواد شویند میشود. برنامه های شستشو قدرت انتقال نیرو از موتور را تغییر میدهند.

برخی از ماشین لباسشویی ها تسمه ای و برخی بدون تسمه هستند. در مدل های تسمه ای دیگ ماشین لباسشویی به وسیله یک تسمه به موتور لباسشویی متصل شده است و از این طریق نیرو برای چرخش دیگ عمل میکند. این ماشین لباسشویی ها عمر کوتاه ترین از مدل های بدون تسمه دارند. در دراز مدت این تسمه ها عمر خود را از دست میدهد و باید آنها را تعویض کنید. اما در ماشین لباسشویی های بدون تسمه یا گیربکسی تسمه حذف شده است و دیگ ماشین لباسشویی مستقیم به موتور متسل است. که در این مدل ها میزان صدا و لرزش ماشین لباسشویی به صفر رسیده است.

قسمت زیر هم برای شما نکاتی در مورد نگهداری از ماشین لباسشویی ارائه داده است. نکاتی که افزایش طول عمر لوازم خانگی مانند لباسشویی را میگوید.

نکات مفید در نگهداری از ماشین لباسشویی

مایکروویو

مایکروفر ها هم از لوازم اصلی برای منزل هستند. این محصولات خوش خرید در مدل ها و طرح های مختلف و برند های گوناگون تولید شده است. مایکروفر ها عمری تقریبا ۱۰ سال دارند. اگر از این دستگاه به خوبی مراقبت شود میتواند بدون دردسر برای شما کار کند. برای افزایش طول عمر لوازم خانگی مانند مایکروفر ها سعی کنید ظروفی که برای گرم کردن غذا در داخل مایکروویو قرار میدهید از نوع نشکن باشد و حتما دارای درب باشد. ظروف بدون درب باعث افت کیفیت غذا و آسیب به بدنه داخلی ماکرو میزند. همیشه سعی کنید سینی و فضای داخلی دستگاه را تمیز کنید. بعد از اتمام کار دستگاه درب آن را تا چند دقیقه باز بگذارید تا هوای داغ و بوی غذا خارج شود و سپس آن را تمیز کنید. سعید کنید زمان گرم کردن و یا پخت مواد غذایی را بیشتر از سیستم پیشنهادی خود مایکروویو قرار ندهید چرا که باعث آسیب به موتور مایکروویو میشود و یا حتی منجر به سوختن المنت های دستگاه میشود.

در برخی از مایکروویو ها هوای داغ و فن دستگاه در قسمت پشت ان قرار دارد. سعی کنید دستگاه را از دیوار فاصله بدهید تا هوا به خوبی از ان خارج شود.

جاروبرقی

شاید باورتان نشود اما جاروبرقی محصولی است که خرابی بیشتری نسبت به سایر لوازم دارد. این محصول خوش ساخت اما پر خرابی، با هر بار استفاده فشار زیادی را تحمل میکند. چرا که بیشتر در معرض گرد و غبار و خاک قرار ذارد و همین امر باعث آسیب جدی تری به موتور جاروبرقی میشود. در جاروبرقی های کیسه ای به محض باز کردن درب محفظه کیسه با حجم زیادی از گرد و غبار بر روی فیلتر جارو برخورد میکنید. فیلتر جاروبرقی با هر بار استفاده از دستگاه عمرش کم میشود و باید هر چند وقت یکبار آن را تعویض کرد. افزایش طول عمر لوازم خانگی بخصوص جاروبرقی با رعایت نکاتی شاید پیش پا افتاده به راحتی قابل انجام است.

جمع بندی نهایی

موارد بالا را حتما برای افزایش طول عمر لوازم خانگی خود در نظر بگیرید. فروشگاه اینترنتی ری کالا با راه اندازی واحد تعمیرات خود در این فروشگاه میتواند به شما برای تعمیر لوازم خانگی کمک کند. این فروشگاه برند هایی چون، ساسمونگ، ال جی، بوش، جنرال الکتریک را به صورت تخصصی تعمیر میکند و از قطعات اصلی و ارجینال استفاده میکند. همچنین فروش و نصب و نگهداری انواع دستگاه تصفیه آب خانگی و فیلتر دستگاه تصفیه را برای فروش ارائه داداه است. قیمت های بسیار منصفانه و تعمیر در اسرع وقت و در نهایت رضایت مشتری سرلوحه کار ماست.

منبع: GOOGLE

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *