ماشین لباسشویی

کدام برنامه را برای شستن لباس انتخاب کنم؟

انواع برنامه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی

انواع برنامه شستشوی لباس

در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع برنامه شستشو در ماشین لباسشویی آشنا کنیم. برنامه هایی که به دلیل برخورداری از زبان انگلیسی، شاید برای خیلی از ما قابل درک نباشد و به قول خودمان گیجمان کنند. اما نگران نباشید ما برای شما تمام برنامه های لباسشویی را که بر روی پنل دستگاه نوشته شده است به همراه طرز کار آنها توضیح میدهیم. در نظر داشته باشید که ممکن است در هر لباسشویی اسم برنامه فرق کند اما اکثر برنامه هایی که بر روی پنل نوشته شده اند، کارایی یکسانی داشته و فقط اسم آن ممکن است تغییر کند.

  • برنامه شستشوی لباس های ورزشی Sport Wash یا Sports Wear

لباس های ورزشی به دلیل اینکه از الیاف مصنوعی در ساخت آنها استفاده شده است، معمولا بیشتر عرق میکنند تا کثیفی. برای شستن آنها ابتدا دمای لباس کم میشود و در مرحله پیش شستشو قرار میگرند. در جریان باشید که لباس های ورزشی را جهت جلوگیری از کهنه شدن زود هنگام حتما با این برنامه شستشو دهید.

  • برنامه شستشوی مخصوص لباس های رنگی MIX

یکی از بهترین برنامه ها برای شستشوی لباس های رنگی همین برنامه است که با هر میزان کثیفی لباس ها را میشود. فرقی نمیکند که میزان لکه ها چقدر باشد، قفد در نظر داشته باشید که لباس های رنگی را با این برنامه آغاز کنید.

  • برنامه شستشوی ملحفه و پتو Duvet

این یک برنامه مخصوص برای شستن الیاف مصنوعی مانند ملحفه و پتو است. چون دمای آب و نوع چرخش دیگ لباسشویی با این برنامه فرق میکند. پتو ملخفه به دلیل داشتن وزن زیاد، میزان آب زیادی را نیز در خود نگه میدارد پس بدون شک مدت زمان زیادی نیز برای شستن و آبگیری آن نیاز است.

  •   برنامه شستشوی لباس های ظریف Delicates یا Silk

لباس های ظریف مانند لباس های کودکان به دلیل حساسیت بالا و تفاوت جنس آنها باید با برنامه ای ویژه شستشو شوند. لباس هایی مانند حریر، ابریشم، ساتن. یک نوع شستشوی ملایم برای حفظ کیفیت بافت البسه

  • برنامه شستشوی آلرژیک Sensitive یا Allergy Plus

این یک شستشوی حساس است. نگران حساسیت و آلرژی خود نباشید. لباس هایتان با این برنامه در بهترین شرایط شسته میشوند. ین برنامه شستشو دمای آب را در طول فرآیند شستشو ثابت حفظ می کند، به طوری که پارچه های شسته شده بسیار تمیز می شود و عامل های آلرژی زا مانند میکروب ها و یا گرد و غبار را برای افراد را به طور کامل و با حساسیت بیشتر از بین می برد. زمان شستشو در این برنامه کمی طولانی تر بوده تا از طریق شستشوی طولانی و افزایش سطح آب در حین شستشو باعث شود تا مواد شویند از لباس کاملاً خارج شده و مواد آلرژی زا در آن را از بین ببرد.

  • برنامه شستشوی لباس های تیره Dark Wash یا Jeans

لباس های تیره و جین خود به این برنامه بسپارید تا بهترین عملکرد را داشته باشد و رنگ آنها تغییر نکند. با این برنامه شوره و سفیدک ناشی از مواد شوینده روی لباس ها باقی نمیماند.

  • برنامه شستشوی تیشرت یا بلوز Blouses یا Shirt

از انواع برنامه شستشو در ماشین لباسشویی برنامه شستشوی تیشرت است که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. طول عمر لباس ها با انتخاب برنامه صحیح برای شستشو تعیین میشوند. تیشرت ها و بلوز ها با این برنامه از گشاد شدن و تغییر بافت آنها جلوگیری میکند و حالت خود را خفظ میکند.

  • برنامه شستشوی سریع Quick Wash

با استفاده از این برنامه در مدت زمان بسیار کوتاهی لباسی تمیز را تحویل بگیرید. در برخی لباسشویی ها ۱۵ دقیقه در برخی ۱۹ دقیقه و در برخی دیگر تا ۳۰ دقیقه میباشد. در نظر داشته باشید که این برنامه برای لباس های خیلی کثیف مناسب نیست.

  • برنامه شستشوی دیگ ماشین لباسشویی Drum Clean

این برنامه را نباید همیشه مورد استفاده قرار داد. هر ۵ یا ۶ ماه یکبار باید لباسشویی به صورت خالی از لباس توسط مواد شوینده مخصوص شستشو داده شود تا لوله ها از جرم ها پاکسازی شوند. این یک برنامه بسیار عالی برای تمیز کردن دیگ است.

  • برنامه تاخیر در شستشو Time Delay

این برنامه شستشوی لباس ها را از یک ساعت تا ۲۴ ساعت به تاخیر می اندازد. این برنامه ارزشمند به شما کمک میکند تا شستن لباس ها را زمانبندی کنید تا در زمان خاصی دستگاه شروع به کار کند.

  • برنامه آبکشی اضافه Rinse

با این برنامه در ماشین لباسشویی اگر شک دارید که مواد شوینده را زیادی به دستگاه اضافه کرده اید، میتوانید آن را فعال کرده تا آبکشی اضافه صورت گیرد.

  • برنامه تخلیه آب Empty

این برنامه به شما این امکان را میدهد تا اگر چیزی در جیب لباستان جا مانده باشد بتوانید آن را خارج کنید. برای این منظور باید ابتدا آب دیگ خالی شود و بعد درب دستگاه باز شود و کار خود را انجام دهید.

  • شستسوی اقتصادی Eco

با استفاده از این برنامه در ماشین لباسشویی شستشوی بصرفه و کم هزینه ای را خواهید داشت. اما این برنامه زمان شستشو را زیاد میکند اما با دقیت و صرفه جویی بیشتر کار خواهد کرد.

  • برنامه پیش شستشو Pre Wash

با برنامه پیش شستشو، شما می توانید قبل از شستشوی اصلی برخی لکه ها را پاک کنید و کثیفی های باقی مانده را با این عملکرد، آماده پاک شدن کامل بنمایید. این برنامه تضمین کننده نهایت کیفیت شستشو در کثیف ترین لباس ها است؛ پس در زمانی که لباس کثیفی دارید و فکر می کنید لازم است که عملکرد مازاد پیش شستشو انجام شود استفاده از این برنامه پر کاربرد را فراموش نکنید

  • برنامه تنظیم دور خشک کن Spin | Gentle Spin

این برنامه به شما کمک میکند تا درصد خشک کردن لباس هایتان را در دور خشک کن افزایش دهید تا لیاس ها بهتر آبگیری و خشک شوند. اگر هم لباسی را با دست شسته اید و میخواهید آبکشی کنید میتوانید آن را به دیگ لباسشویی اضافه کرده و برنامه spin را فعال کنید.

  • برنامه ضد چروک و اتوکشی آسان Easy Care یا +Easy Care

یکی از نگرانی های خانم های خانه دار، عدم اتوکشی آسان و چروک شدن بیش از حد لباس ها میاشد. خوشبختانه این برنامه مشکل را حل کرده است. با تنظیم سرعت شستشو و تنظیم دمای آب از چروک شدن البسه تا حد قابل توجهی جلوگیری میکند که در نتیجه آب اتوکشی بسیار راحت تر میشود.

  • برنامه مخصوص شستشوی پرده Curtains

پرده های منزلتان را به ماشین لباسشویی بسپارید و با فشار دادن یک دکمه به طرز خارق العاده ای از پرده ها محافظت کنید. شستشوی ملایم پرده بسیار حائز اهمیت است که آسیب نبیند. این برنامه شستشو در ماشین لباسشویی ابتدا با یک آب کشی اولیه، گرد و غبار پرده را می گیرد و بعد با بالا بردن سطح آب باعث می شود تا پرده ها خیس بخورند و گرد و غبار از میان لایه های نازک پرده آماده شستشو و پاک شدن شوند؛ در این برنامه دمای آب برای تمیز شدن کامل کثیفی های پرده تنظیم خواهد شد تا تمامی ذرات آلودگی از تار و پود پرده خارج شود. درزمان شستشو، سرعت چرخش در این برنامه پایین تر از سایر برنامه های شستشو است و آب به سرعت در انتهای عملکرد با چرخش مناسب تخلیه می شود، به طوری که ذرات گردوغبار به راحتی از لا به لای سطح پرده خارج شود.

  • برنامه شستشو مخصوص شب Night Wash

اگر در منزل کودک دارید و یا کوچک ترین صدایی شما را از خواب ناز بیدار میکند، میتوانید در شب هنگام از برنامه Night Wash استفاده کنید. این برنامه صدای لباسشویی را کم میکند تا خوابتان برهم نخورد.

  • برنامه برای شستن لباس های پشمی Wool

با استفاده از این برنامه در ماشین لباسشویی با هر برندی میتوانید لباس های پشمی و کاموایتان را با خیالی راحت به لباسشویی بسپارید. استفاده از آب سرد و دمای پایین آب با این برنامه باعث بهتر شسته شدن البسه میشود.

خوب در اینجا با یکسری از انواع برنامه شستشو در ماشین لباسشویی آشنا شدید. برنامه های اصلی که دانستن آنها از واجبات بود. اگر در خرید ماشین لباسشویی و برند آن به کمک احتیاج داشتید میتوانید به راهنمای خرید ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

انواع برنامه شستشو در ماشین لباسشویی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *