راهنمای خرید, ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

خرید بهترین ماشین لباسشویی یکی از پر دغدغه ترین کارهایی است که در خرید جهیزیه یا یک خرید عادی میتواند انجام شود. در این راهنمای خرید ماشین لباسشویی ، متوجه خواهید شد، بازار مملو از اصطلاحات پیچیده و نوآوری‌های اغواکننده است و همچنین استرس تصمیم‌گیری با هر خرید بزرگ و گران قیمت وجود دارد.

خبر خوب این است که یک ماشین لباسشویی با کیفیت، مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بنابراین باید هوشمندانه انتخاب کنید تا سالهای زیادی از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید و شستشوی بدون نگرانی داشته باشید.

به نظر من خواندن راهنمای خرید ماشین لباسشویی ، در مورد ماشین لباسشویی اتوماتیک درب از جلو ، ماشین لباسشویی درب از بالا و ماشین لباسشویی‌ دوقلو ، همچنین ویژگی‌های کلیدی، استفاده از انرژی و سایر اطلاعات ضروری است.

راهنمای مطالعه

  • ماشین لباسشویی اتوماتیک درب جلو یا درب از بالا و یا دو قلو ؟
  • ماشین لباسشویی درب جلو
  • ماشین لباسشویی درب از بالا
  • ماشین لباسشویی دوقلو
  • نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی
  • رتبه بندی ستاره انرژی به چه معناست؟
  • ماشین لباسشویی چی بخرم ؟
  • جمع بندی نهایی

 

ماشین لباسشویی اتوماتیک درب از جلو یا درب از بالا و یا دو قلو ؟

اولین قدم برای محدود کردن انتخاب شما این است که تصمیم بگیرید آیا شما کدام یکاز لباسشویی ها را ترجیح میدهید و مناسب شماست.

ماشین لباسشویی درب از جلو یا ماشین لباسشویی درب از بالا و یا ماشین لباسشویی دوقلو

تا قبل از اینکه ماشین لباسشویی جدید یا اولین لباسشویی منزل خود را داشته باشید، حتما با نحوه شستشو و نوع لباس ها آشنا شده اید. اینجاست که متوجه مشوید کدام ماشین لباسشویی برای شما و خانواده شما مناسب است.

ماشین لباسشویی درب از جلو یا اتومات

ماشین لباسشویی‌هایی که درب آنها از جلو باز می‌شوند به طور کلی نسبت به ماشین لباسشویی درب از بالا دارای قیمت بالاتری هستند.

همینطور عملکرد بهتری دارند و از آب و انرژی کمتری استفاده می‌کنند. کار این لباسشویی های خوش ساخت چرخاندن آرام و شستشوی لباس در یک موج، برداشتن لباس  و ریختن مکرر آن در آب است.

به نظر کار سختی است اما ماشین لباسشویی های درب از جلو و اتوماتیک با لباس های شما رفتاری بسیاز ملایم دارند. همچنین باعث می‌شود آن‌ها از پس بارهای نامتوازن( لباس‌هایی با حجم‌های متفاوت )  برآیند.

از آنجا که ماشین لباسشویی درب جلو ، آب کمتری مصرف می‌کند، چرخه شستشو اغلب بیشتر از یک ماشین لباسشویی درب از بالا ، طول می‌کشد، در این لباسشویی ها از برنامه “شستشوی سریع” نیز استفاده میشود تا لباس ها در مدت زمان کمتری با بهترین بازدهی شسته شوند.

اگر در محل قرار دادن ماشین لباسشویی، شیر آب گرم دارید، میتوانید ماشین لباسشویی خریداری کنید که ورودی شیر آب گرم داشته باشد تا دستگاه به آن متصل شود.

در برخی از لباسشویی ها هیتر وجود دارد تا آب سرد را به آب داغ تبدیل کند و لباس ها را به این طریق شستشو دهد.

ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی درب از بالا

ماشین لباسشویی درب از بالا به طور کلی ارزان‌تر از ماشین لباسشویی درب از جلو است، وزن کمتری دارد و خیلی سریع شستشو را انجام می‌دهند. اما ماشین لباسشویی درب از بالا ، آب بیشتری مصرف می‌کنند، و لباس های شما را با قدرت بیشتری میشویند. این فرایند به نظر راضی کننده تر است.

نکته بسیار جالب در لباسشویی های اتومات درب از جلو این است که از جاذبه زمین برای شستن لباس ها استفاده میکند اما در لباسشویی های درب از بالا، از آب زیادی برای شناور کردن لباس‌های شما استفاده می‌کنند، سپس از پروانه یا همزن برای جابجایی و شستشوی آن‌ها استفاده می‌کنند.

  • همزن‌ها وسیله‌ای بزرگ، مخروطی و پیچ‌دار است که در مرکز درام یا دیگ لباسشویی قرار می‌گیرند. همزن‌ها با سرعت زیادی میچرخند و لباس ها را به اطراف دیگ میچسبانند تا شستشو انجام شود.

درست است که این عمل به سرعت آلودگی را از بین می‌برد، اما ممکن است تا حدودی به لباس‌های حساس آسیب وارد کند.

  • پروانه‌ها یک دیسک برجسته در پایین درام شستشوی شما هستند که توسط برجستگی‌ها یا پره‌هایی از مرکز برای تابش در آب هنگام چرخش عمل می‌کنند.

در ماشین لباسشویی های درب از بالا، پروانه ها با چرخش بالای خود باعث میشوند تا لباس ها بیشتر به هم پیچ بخورند..

ماشین لباسشویی درب از بالا ، به طور کلی از آب و انرژی بیشتری نسبت به ماشین لباسشویی درب جلو استفاده می‌کند، که این خود باعث ایجاد هزینه بالاتر می‌شود.  اما فضای کمتری را اشغال می‌کند. بنابراین شما می‌توانید یک دستگاه کوچکتر با ظرفیت دیگ بیشتری را در اختیار داشته باشید.

لباسشویی درب از بالا

ماشین لباسشویی دوقلو

همانطور که از نام آن مشخص است، هم یک ماشین لباسشویی و هم یک خشک‌کن لباس را در یک دستگاه واحد ترکیب می‌کنند. به نظر ایده خوبی می‌رسد. اما بیشتر در معرض خراب شدن هستند و خشک شدن بسیاری از لباس‌ها برای خیلی از آن‌ها مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

همچنین، بسیاری ماشین لباسشویی های دوقلو فقط به صورت دستی پر می‌شوند. به این معناست که بعد از شستشوی لباس، باید آنها را به قسمت خشک کن منتقل کرد.

در ماشین لباسشویی دوقلو قبل از روشن کردن دستگاه باید شیر آب را باز کنید تا دیگ لباسشویی پر شود و بعد لباس ها را وارد دیگ کنید. برای شستشو معمولاً به جای اینکه به ماشین اجازه دهید این کار را انجام دهد، باید دستگاه را نیز دستی تخلیه کنید.

در حالی که این فناوری ترکیبی به سرعت در حال پیشرفت است، شما هنوز هم با وسایل دیگر، بهتر می‌توانید لباس‌های خود را بشویید، مگر اینکه فقط از خشک کن به عنوان آخرین گزینه استفاده کنید.

ماشین لباسشویی دوقلو فریدولین مدل SWT150

نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی

  • ظرفیت

ظرفیت گزینه ای است که در خرید ماشین لباسشویی مهم است. ظرفیت لباسشویی ها از حدود ۵ کیلوگرم تا بیش از ۱۸ کیلوگرم است، بنابراین شما در انتخاب و خرید لباسشویی خود گزینه های زیادی را در اختیار دارید. البته تعداد جمعیت خانواده در انتخاب این ظرفیت مهم است.

برخی از خانم های خانه دار لباسشویی های خود را پر نمیکنند و نهایتا تا ۳.۵ کیلوگرم لباس را در آن اضافه میکنند. که این مسئله باعث بروز ایراد در دستگاه میشود.

  • زمان چرخه

اگر ماشین لباسشویی درب جلو را ترجیح می‌دهید، به دنبال چرخه “شستشوی سریع” باشید. اما در نظر داشته باشید که این برنامه، برای شستن لباسهای بسیار کثیف مناسب نیست. مهم نیست که چقدر عجله دارید تا عمل شستن لباس را انجام دهید، در هر صورت باید زمان خشک‌شدن را در نظر داشته ‌باشید.

در ماشین لباسشویی های درب از جلو یا اتومات، سرعت چرخش دور موتور متفاوت است. هر چه این سرعت بیشتر باشد، آب بیشتری از لباس ها خارج میشود و لباس ها خشک تر میشود.

  • فضای شما

چقدر جا دارید؟ دستگاه کجا قرار خواهد گرفت؟ برای باز کردن درب، بارگیری و تخلیه دستگاه، جابجایی سبد لباس به چه فضایی نیاز دارد؟ قبل از اینکه خرید ماشین لباسشویی را انجام دهید، از فضای دستگاه و در دسترس بودن اتصال برق و شیر آب مطمئن شوید.

با استفاده از نوار اندازه گیری، ابعاد را در یک دفترچه بنویسید (از جمله ابعاد دستگاه فعلی خود را) و هنگام خرید لباسشویی آنها را به همراه داشته باشید. اکثر ماشین‌های لباسشویی های درب جلو متناسب با فضای استاندارد کابینت آشپزخانه طراحی شده‌اند، بنابراین در اکثر مواقع پیدا کردن مکان مناسب برای آن‌ها راحت است.

  • سر و صدا

به عنوان یک قاعده کلی، ماشین‌های لباسشویی درب از جلو ، به دلیل سرعت بیشتر در زمان چرخش، دارای بیشتری نسبت به مدل های در باز بالا میباشند. سعی کنید لباسشویی را در فضایی دور از نشیمن قرار دهید. مثلا در بالکن خانه یا حیاط خلوت. تا صر و صدای ان شما را آزار ندهد.

  • اتصالات آب گرم و یا سرد

بعضی از ماشین آلات برای کارکرد صحیح به آب سرد و گرم احتیاج دارند یا اگر بخواهید آن را فقط به آب سرد متصل کنید ممکن است به یک اتصال دهنده خاص یا کلاهک آب بندی برای ورودی آب گرم نیاز داشته باشند. دستگاهی که دارای گرم‌کننده است یا هیتر داخلی( فقط ماشین لباسشویی اتومات ) را میتوانید به آب سرد هم متصل کنید. این نوع از دستگاه ها به هیتر، آب را داغ میکنند.

  • قفل کودک

برخی از ماشین آلات دارای عملکرد “قفل کودک” هستند. این قابلیت بسیار کاربردی است. با شروع کار شستشو فعال شده و تا پایاین کار فعال میماند و مانع از باز شدن درب لباسشویی میشود.

  • راحتی در استفاده

هنگام خرید ماشین لباسشویی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. ظرفیت مناسب من چه مقدار است؟
  2. دستگاه در چه رتبه ای از مصرف انرژی قرار دارد؟
  3. دستگاه دارای برنامه شستشو میباشد؟
  4. آیا ویژگی‌های مورد نیاز من را دارد؟
  5. آیا فیلتر پرزگیر به آسانی تمیز می‌شود؟
  6. آیا استفاده از مواد شوینده آسان است؟
  7. آیا درب به اندازه کافی باز می‌شود؟
  8. موتور ماشین لباسشویی از چه نوعی است؟

ماشین‌های لباسشویی مدرن دارای مجموعه‌ای گیج‌کننده از ویژگی‌ها و فناوری هستند. در حالی که بسیاری از آن‌ها عملکرد شستشوی بهتری را به شما ارائه می‌دهند، اما برای ویژگی‌های فانتزی که هرگز استفاده نخواهید کرد هزینه اضافی پرداخت نکنید.

  • سنجش خودکار سطح آب

دستگاه هایی که به این سیستم مجهز هستند می‌توانند به شما در صرفه‌جویی در مصرف آب، انرژی و زمان کمک کند زیرا دستگاه به طور خودکار سطح آب را با توجه به اندازه بار و یا نوع پارچه تنظیم می‌کند.

  • ظرافت یا برنامه‌های شستشوی دستی

بعضی از لباسشویی های جدید چرخه شستشوی بسیار ملایمی برای لباس‌های حساس دارند، از جمله پشم، ابریشم و ترمه.

  • شستشوی سریع

در ماشین لباسشویی اتومات یک گزینه برای شستن لباس‌های با حجم کم طراحی شده است، این برنامه یعنی شستشوی سریع، طول زمان شستشو را کاهش می‌دهد و به خودی خود یک چرخه سریع‌تر است.

اینکه چقدر “سریع” است، می‌تواند از یک ماشین به ماشین دیگر متفاوت باشد. اگر برای انجام شستشو عجله دارید برنامه‌های شستشوی سریع بسیار عالی است، اما ممکن است برای لباس‌هایی با حجم زیاد یا به شدت آلوده، مناسب نباشد.

  • ضد چروک

اگر می‌خواهید اتوکشی آسان‌تری داشته باشید، قابلیت ضد چروک بودن که برای پارچه‌های مستعد چین و چروک طراحی شده است، می‌تواند اتوکردن شما را راحت کند.

  • سرعت چرخش قابل انتخاب

در بعضی از برنامه‌ها می‌توانید سرعت چرخش را تغییر دهید. از ۸۰۰ دو رتا ۱۴۰۰ دور میتواند متغیر باشد. سرعت چرخش بالاتر، آب بیشتری از لباس شما می‌گیرد، زمان خشک شدن را کاهش می‌دهد (و اگر از خشک‌کن استفاده می‌کنید در هزینه شما صرفه‌جویی می‌شود). متناوباً، ممکن است سرعت کمتری نیز برای پارچه‌های ظریف یا مستعد چین‌خوردگی داشته باشید.

هرچه سرعت چرخش بیشتر باشد، به احتمال زیاد هنگام بیرون آمدن لباس از محل شستشو، سفت و سخت می‌شود، برای اینکه کمی قبل از خشک‌شدن، صاف یا مرتب شوند، می‌توانید این قابلیت را فعال کنید.

  • شستشوی اضافی

اگر شستشوی شما تمام مواد شوینده را از روی لباس پاک نکرد و آثار سفید بر جای گذاشت، میتوانید شستشوی اضافه را فعال کنید تا تمامی لکه های سفید را از بین ببرد. اگر پوستی حساس دارید و می‌دانید مواد شوینده باعث ایجاد حساسیت می‌شود، برای کمک به حداقل رساندن هرگونه مواد باقی‌مانده، هم این برنامه بسیار مفید است.

  • آب‌گرم‌کن داخلی

بیشتر مدل‌های ماشین لباسشویی درب جلو ، دارای یک گرم‌کننده هستند که امکان شستشوی گرم را برای شما فراهم می‌کنند که تنها کافی‌است آن‌ها را به شیر آب سرد وصل کنید. مدل‌های ماشین لباس شویی درب از بالا ، معمولاً گرم‌کننده داخلی ندارند، بنابراین باید به هر دو شیر آب گرم و سرد متصل شوند.

  • برنامه مورد علاقه

بعضی از ماشین‌ها دارای یک ویژگی هستند که به شما امکان می‌دهد گزینه شستشوی دلخواه (برنامه دلخواه یا حافظه) را برای استفاده در آینده با لمس یک دکمه برنامه‌ریزی کنید.

  • اتصال WIFI

اکنون بسیاری از ماشین‌های لباسشویی پیشرفته قابلیت اتصال Wi-Fi را دارند. با این کار می‌توانید روند شستشوی خود را کنترل کرده و پس از اتمام آن اعلان دریافت کنید، برنامه‌های اضافی شستشو را بارگیری کرده و ماشین لباسشویی خود را از راه دور از طریق برنامه سازنده مدیریت کنید.

  • فیلتر پرز

اکنون بسیاری از ماشین لباسشویی های ایرانی یا خارجی دارای فیلنر پرزگیر هستند، در حالی که دیگر مدل‌ها از فیلتر‌های مشبک سنتی در درام شستشو استفاده می‌کنند که باید به صورت دستی تمیز کنید. فیلترهای پرزگیر در ماشین لباسشویی برای جلوگیری از رسوب مجدد ذرات روی لباس شما طراحی شده‌اند، اما در نظر داشته باشید که برای گرفتن ریز ذرات قبل از تخلیه شدن آن‌ها ساخته نشده‌اند.

بعد از اطلاع از نکات مهم در خرید لباسشویی، در این قسمت میتوانید موارد مهم در نگهداری از ماشین لباسشویی را بخوانید.

رتبه بندی ستاره انرژی به چه معناست؟

تمام ماشین‌های لباسشویی باید برچسبی داشته‌باشند که میزان انرژی آنها را نشان دهد. این برچسب به صورت یک حروف انگلیسی از رده A  تا G را نشان میدهد، که کل کیلووات ساعت در سال را برای اجرا به شما می‌گوید. برخی از تولیدکنندگان کیلووات ساعت را به شستشوی گرم و سرد تقسیم می‌کنند، واشرهایی با ورودی سرد و گرم و فاقد هرگونه گرم‌کننده داخلی (به طور معمول درب از بالا) عمل برآورد انرژی مصرفی آب گرم منزل و همچنین انرژی مورد استفاده توسط ماشین لباسشویی، را انجام می‌دهند.

بنابراین می‌توانید ماشین‌ لباسشویی های دارای گرم‌کننده داخلی و گرم‌کننده غیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داخلی را به راحتی مقایسه کنید. برای محاسبه هزینه های کارکرد سالانه دستگاه خود، میزان برق خود را (به طور مثال c 30)  در کیلووات ساعت واشر ضرب کنید (به عنوان مثال ۶۰۰kWh.

رتبه بندی مصرف انرژی در ماشین لباسشویی

حروف روی برچسب انرژی رتبه‌بندی انرژی را انجام می‌دهند. هرچه حروف به A  نزدیکتر باشد، ماشین لباسشویی مصرف انرژی کمتری دارد. بهترین ماشین لباسشویی ها مصرف انرژی کمتری دارند و در برخی از آنها به رده +++A  میرسند.

ماشین لباسشویی چی بخرم ؟

همه‌ی مارک‌های ماشین لباسشویی دارای قابلیت‌های برابر نیستند، اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد مدل و برندهای ماشین لباسشویی ایرانی کسب کنید، می‌توانید به لینک‌های زیر سر بزنید:

ماشین لباسشوی پاکشوما

 ماشین لباسشوی اسنوا

 ماشین لباسشویی بست

 ماشین لباسشویی ایکس ویژن

 ماشین لباسشویی جی پلاس

ماشین لباسشویی دوو

همچنین در هنگام تصمیم گیری علاوه بر مطالعه این راهنمای خرید ماشین لباسشویی ، نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • لباس ها را به تمیزترین شکل شستشو نماید.
  • مواد شوینده را به طور کامل پاک کند.
  • کم‌ترین مصرف آب و انرژی را داشته ‌باشد.
  • نسبت به لباس‌های حساس رفتاری ملایم داشته ‌باشد.
  • هر دو اتصال گرم و سرد را ارائه دهد.
  • سریع‌ترین شستشو را انجام دهد.

جمع بندی نهایی

امیدواریم راهنمای خرید ماشین لباسشویی به انتخاب مفید و کاربردی برای شما منجر شده باشد.

در آخر به شما توصیه می‌کنیم:

  • تصمیم بگیرید کدام یک از ماشین لباسشویی‌های درب از بالا یا درب از جلو و یا دوقلو را بر‌اساس نیاز خود در خانه خریداری نمایید.
  • درباره ویژگی‌های مورد نظر در ماشین لباسشویی جدید خود تحقیق کنید.
  • با توجه به اندازه خانوار یا سایر عوامل تصمیم بگیرید که به چه ظرفیتی نیاز دارید.

در انتها از اینکه با ما همراه بودید تا نکاتی را در مورد خرید ماشین لباسشویی با شما به اشتراک بگذاریم سپاسگذاریم. ما در فروشگاه اینترنتی ری کالا بهترین ماشین لباسشویی ایرانی در برند های: پاکشوما، اسنوا، آبسال، ایکس ویژن، برفاب، بست، جی پلاس، فریدولین، کروپ را به بهترین قیمت برای شما ارائه داده ایم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *