راهنمای خرید, ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ایرانی چه مارکی بخرم؟

ماشین لباسشویی چی بخرم؟

لباسشویی ایرانی چی بخرم

ماشین لباسشویی یکی از دستگاه هایی است که در منزل و یا محل کار، از مهترین لوازم برقی است.  حالا این وسیله برقی ضروری باید متناسب با نیاز خانواده باشد. یعنی اینکه ما چه انتظاری از یک ماشین لباسشویی داریم. اصلا آیا لباسشویی به کار ما می آید یا نه میتوانیم با دست هم لباس ها را بشوییم؟؟ یا به طور کلی ماشین لباسشویی چی بخرم؟ خوب بدون شک که نمیشود با دست به جان لباس ها افتاد. در این دور زمانه به دلیل مشغله کاری زیاد، دیگر فرصت شستن لباس ها به صورت دستی امکانپذیر نیست. پس باید به فکر خرید ماشین لباسشویی باشیم.

حال که دلیل داشتن یک لباسشویی در خانه را فهمیدیم.، باید به این فکر کنیم که لباسشویی چه مارکی بخریم؟ اینکه چه برندی یا مارکی بخریم، بستگی به میزان پولی دارد که در جیب مبارکمام گذاشته ایم. البته ناگفته هم نماند که اگر ظرفیت کمتری را برای خرید لباسشویی در نظر دارید، به نفعتان است چون لباسشوی های کم ظرفیت قیمت پایین ترین دارد. اگر تنها هستید و کسی کنارتان نیست، باید لباسشویی با ظرفیت و گنجایش کم انتخاب کنید. مثلا ماشین لباسشویی ۵ کیلویی. ما در این مطلب لباسشویی ایرانی را که متناسب با فروشگاهمان است را بررسی میکنیم.

ماشین لباسشویی ایرانی

یکی دستگاه های شستشویی که در ایران از قیمت مناسبی برخوردار است. لباسشویی ایرانی است. برند ایرانی تمام امکانات یک نمونه خارجی را در دل خود جای داده است. فقط ممکن است در کیفیت قطعات و یا طول عمر دستگاه تفاوت کند. در راستای حمایت از کالای ایرانی در این چند ساله اخیر، شرکت ها بسیار خوب عمل کرده اند و روی کیفیت لباسشویی ها زمان گذاشته اند تا میزان رضایت را از مشتریان خود دریافت کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع برند های ایرانی لباسشویی را برایتان معرفی کنیم و جواب این پرسش که ماشین لباسشویی چی بخرم؟ را پیدا کنید.

۱. ماشین لباسشویی پاکشوما Pakshoma

پاکشوما
“پاکشوما، لوازم خانگیِ کیفیت محور”

این شعار برند ایرانی پاکشوما است. همانظور که میدانید، پاکشوما سالهاست که در زمینه تولید و ارائه لوازم خانگی برقی مشغول فعالیت است و از سال ۱۳۵۴ کار خود را آغاز کرد. خانواده محترم محصولات پاکشوما در پنچ گروه محصول یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و کولر گازی فعال است و توانسته است خود را در دل خانواده ایرانی بخوبی جای دهد. این برند لباسشویی های خود را در مدل های دوقلو، درب از بالا اتومات، لباسشویی درب از جلو اتومات در ظرفیت های ۵ کیلو تا ۱۵ کیلوگرم تولید کرده است. در تولید این محصولات ارزشمند مواردی چون نوآوری، کیفیت محوری، طراحی صنعتی متمایز و سرمایه فردی ایرانی بسیار رعایت شده است تا بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند. پاکشوما یک برند کاملا ایرانی بوده و از طراحی بسیار زیبا در ساخت ماشین لباسشویی های خود استفاده کرده است.

۲. ماشین لباسشویی اسنوا SNOWA

اسنوا

“اسنوا، روی ما حساب کنید”

این هم از شعار سر زبان های شرکت اسنوا. این برند کار خود را از سال ۸۴ به صورت رسمی آغاز کرد و توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی به یک قطب لوازم خانگی در سراسر کشور تبدیل شود. وجود کارافرینان کاردوست یک سرمایه انسانی بسیار ارزشمند در شرکت اسنوا بوده اند که با همت یکدیگر و بخش خصوصی توانستند این برند را به ثمر برسانند. اسنوا ماشین لباسشوی های خود را در ظرفیت های ۵ تا ۸ کیلوگرم با امکانات و قابلیت های فراوان به تولید رساند. همینطور این برند در زمینه یخچال و فریزر، صوتی و تصویری و ظرفشویی هم بسیار خوب عمل کرده است.

قیمت ماشین لباسشویی اسنوا در بین برند های ایرانی بسته به ظرفیتی که انتخاب میشود، کمی بالاتر است و آن را هم مدیون استفاده از قطعات بسیار با کیفیت و طول عمر بالا میباشد. تفاوت ماشین لباسشویی های اسنوا میتواند در نوع ظرفیت، نوع موتورباشد. موتور های استفاده شده در این برند از نوع تسمه ای،  دایرکت درایو، دایرکت درایو …. و دیجیتال اینورتر، موتورهای آسنکرون است.

انواع موتور های مختلف در لباسشویی

موتور تسمه ای (زغالی):

در این نوع موتور ها برای چرخاندن دیگ ماشین لباسشویی از تسمه استفاده شده است. به این ترتیب که موتور تئوسط یک تسمه به دیگر لباسشویی متصل شده است و با روشن شدن موتور، تسمه به چرخش در می آید و باعث حرکت دیگ میشود. در این موتور ها میزان صدا و لرزش کمی بیشتر از سایر موتور ها میباشد. و به همین دلیل در ماشین لباسشویی ها کمتر استفاده میشود. قیمت این نوع دستگاه ها نیز کمتر است.

موتور-تسمه-ای
موتور بدون تسمه یا دیجیتالی:

در این  نوع موتور ها خبری از تسمه برای به چرحش دراوردن دیگ لباسشویی نیست. جدیدا از این نوع موتور های در ماشین لباسشویی ها بیشتر استفاده میشود. استفاده از یک برد الکترونیکی، خاصیت این موتور ها میباشد و دارای انواع مختلفی است. خرابی کمتری دارد و در نتیجه طول عمر بیشتر. پیشنهاد میشود که در زمان خرید، ماشین لباسشویی خریداری کنید که در آن از موتور بدون تسمه استفاده شده باشد. این مطلب را از روی تجربه میگوییم.

موتور بدون تسمه گیربکسی

موتور های دایرکت درایو

این نوع موتور ها که به اشتباه برخی از فروشندگان، موتور های گیربکسی گفته میشود، یکی از بهترین موتور هاست که در آن جریان برق به طور مستقیم منتقل میشود و در آن از برد الکترونیکی استفاده شده است. این موتور ها دی سی گفته میشود که شرکت الجی از پرچمداران تولید این موتور ها بوده و طول عمری بالا دارند.

موتور دایرکت درایو لباسشویی

موتورهای آسنکرون

در این موتور ها که در ماشین لباسشویی بکار برده میشود، برای راه اندازی از خازن استفاده شده است. این مدل از انواع موتور ماشین لباسشویی، دستگاه توانایی دور کند و دور تند را برای خشک کردم لباس ها  دارد.

موتور-آسنکرون

موتور های اینورتر دیجیتال

ایننوع موتورها از بهترین و پر بازده ترین موتور های استفاده شده در دل ماشین لباسشویی میباشد. در بازار اروپا و آمریکا از این نمونه زیاد استفاده میشود به دلیل اینکه مصرف بسیار پایین و صدا و لرزش فوق العاده کمی دارند. البته در جریان باشید که قیمت موتور های دیجیتال اینورتر بالاتر است.

موتور دیجیتال لباسشویی

۳. ماشین لباسشویی ایکس ویژن

ایکس ویژن

یکی از بهترین و پر فروشترین دستگاه های شستشو و نظافت در منزل برند ایکس ویژن است. ماشین لباسشویی های این مارک با بهترین طراحی و دیزاین با ترکیب رنگ زیبا بهترین هارمونی را در آشپزخانه شما ایجاد میکند. ایکس ویژن در ابتدا در سال ۱۳۷۳ کار خود را از تولید مانیتور اغاز کرد و تا به امرز که از سال ۱۳۹۵ در زمینه لوازم خانگی مانند یخچال و فریزر، لباسشویی و ظرفشویی فعالیت خود را گسترش داد.

ایکس ویژن ماشین لباسشویی های خود را در ظرفیت های ۵ تا ۹ کیلوگرم با امکانات عالی و موتور های پر قدرت اینورتر دیجیتال ارائه داده است.

۴. ماشین لباسشویی آبسال

آبسال

آبسال هم یکی دیگر برند ها ی ایرانی است که توانسته است با تولید مدل های بروز و طراحی ایتالیایی و همینطور استفاده از قطعات اروپایی تحولی نوین را در صنعت ماشین لباسشویی ایجاد کند. این برند نام آشنا قیمت بسیار مناسبی داشته و برای هر قشری از جامعه امکان خرید دارد.

۵. ماشین لباسشویی بست

ماشین لباسشویی بست

اما برندی جدید در صنعت لوازم خانگی. برند بست یکی از اقتصادی ترین برند هایی است که در زمینه لوازم خانگی صوتی و تصویری فعال است و توسط شرکت اسنوا (انتخاب سرویس) گارانتی شده است. طراحی زیبای ماشین لباسشویی بست با ظرفیت های ۵ تا ۹ کیلوگرم برای خانواده های خوش سلیقه توسط این برند ارائه شده است.

۶. ماشین لباسشویی کروپ

ماشین لباسشویی کروپ

کروپ نیز یکی از برند های ایرانی است که توسط پاکشوما ارائه شده است و شرکت پاک سرویس آن را گارانتی کرده است. لباسشویی کروپ دوقلو و درب از جلو از محصولات این شرکت است. قیمت مناسب و کیفیت خوب از مزییت های کروپ است.

بعد از انتخاب برند ماشین لباسشویی

خوب تا اینجای کار از انواع ماشین لباسشویی در برند های مختلف و همینطور مهمترین نکته که موتور آن باشد، صحبت شد. پس برگردید به نیاز خود و مقدار بودجه ای که میخواهید صرف خرید ماشین لباسشویی کنید. لباسشویی های ایرانی قیمت های بالایی ندارند و میتواند یک گزینه عالی برای استفاده در منزل یا محیط کار باشد. خوب فرض کیند که ماشین لباسشویی مورد علاقه خود را انتخاب کرده اید. مثلا لباسشویی پاکشوما با ظرفیت ۸ کیلوگرم. خوب خالا تکلیف چیست و چطور از آن استفاده کننم. در مرحله اول بعد از خرید ماشین لباسشویی از فروشگاه اینترنتی ری کالا این است که درب جعبه یا کارتن را باز کنید و دور تا دور لباسشوی و بدنه آن را چک کنید.

بعد از چک بدنه و اطمینان از اینکه ضربه خوردگی و فرورفتگی در بدنه وجود ندارد حال نوبت آن رسیده است که دستگاه را در جای خود قرار دهید. اگر قبلا در منزل لباسشویی داشته اید، میتواتید آن را در جای قبلی قرار دهید. اگر هم که تازه عروس و داماند هستید و یا بار اول است، میتوانید ارتفاع و عرض لباسشویی را در اختیار داشته باشید و فضای مناسب آن را ایجاد کنید.

خوب صبر کنید. نصب دستگاه کار شما نیست. با صبر و حوصله که دستگاه را در جای خود قرار دادید، حال باید با شرکت پشتیبانی پاکشوما که پاک سرویس نام دارد تماس بگیرید. شماره تلفن این شرکت بر روی کارتن نوشته شده است. در هنگام صحبت با مرکز، اوپراتور از شما شماره سریال دستگاه را میخواهد که در کنار محصول درج شده است. بعد از ثبت شماره سریال لباسشویی در سامانه پشتیبانی، در مدت زمان کوتاهی تکنسین به منزل شما اعزام میگردد جهت نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی.

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی

خوب حالا دستگاه نصب شد و میخواهید برای بار اول دستگاه را روشن کرده و با لباسشویی کار کنید. نگاهی به پنل می اندازید و با کلی دکمه و نوشته برخورد میکنید. نگران نباشید. میتوانید از دفترچه راهنمای لباسشویی کمک بگیرید. هر لباسشویی برای راه اندازی و شستن لباس ها نیاز به برنامه دارد. انتخاب برنامه توسط ولومی که بر روی پنل وجود دارد، انتخاب میشود. البته بسته به نوع لباس شما دارد. در این مورد پیشنهاد میشود که حتما دفترچه راهنمای لباسشویی را مطالعه نمایید. ما در اینجا برای شما برنامه های ماشین لباسشویی را توضیح میدهیم تا راحت تر برنامه شستشوی مورد نظرتان را پیدا کنید.

انواع برنامه شستشوی لباس

  • برنامه شستشوی لباس های ورزشی Sport Wash یا Sports Wear

لباس های ورزشی به دلیل اینکه از الیاف مصنوعی در ساخت آنها استفاده شده است، معمولا بیشتر عرق میکنند تا کثیفی. برای شستن آنها ابتدا دمای لباس کم میشود و در مرحله پیش شستشو قرار میگرند. در جریان باشید که لباس های ورزشی را جهت جلوگیری از کهنه شدن زود هنگام حتما با این برنامه شستشو دهید.

  • برنامه شستشوی مخصوص لباس های رنگی MIX

یکی از بهترین برنامه ها برای شستشوی لباس های رنگی همین برنامه است که با هر میزان کثیفی لباس ها را میشود. فرقی نمیکند که میزان لکه ها چقدر باشد، قفد در نظر داشته باشید که لباس های رنگی را با این برنامه آغاز کنید.

  • برنامه شستشوی ملحفه و پتو Duvet

این یک برنامه مخصوص برای شستن الیاف مصنوعی مانند ملحفه و پتو است. چون دمای آب و نوع چرخش دیگ لباسشویی با این برنامه فرق میکند. پتو ملخفه به دلیل داشتن وزن زیاد، میزان آب زیادی را نیز در خود نگه میدارد پس بدون شک مدت زمان زیادی نیز برای شستن و آبگیری آن نیاز است.

  •   برنامه شستشوی لباس های ظریف Delicates یا Silk

لباس های ظریف مانند لباس های کودکان به دلیل حساسیت بالا و تفاوت جنس آنها باید با برنامه ای ویژه شستشو شوند. لباس هایی مانند حریر، ابریشم، ساتن. یک نوع شستشوی ملایم برای حفظ کیفیت بافت البسه

  • برنامه شستشوی آلرژیک Sensitive یا Allergy Plus

این یک شستشوی حساس است. نگران حساسیت و آلرژی خود نباشید. لباس هایتان با این برنامه در بهترین شرایط شسته میشوند. ین برنامه شستشو دمای آب را در طول فرآیند شستشو ثابت حفظ می کند، به طوری که پارچه های شسته شده بسیار تمیز می شود و عامل های آلرژی زا مانند میکروب ها و یا گرد و غبار را برای افراد را به طور کامل و با حساسیت بیشتر از بین می برد. زمان شستشو در این برنامه کمی طولانی تر بوده تا از طریق شستشوی طولانی و افزایش سطح آب در حین شستشو باعث شود تا مواد شویند از لباس کاملاً خارج شده و مواد آلرژی زا در آن را از بین ببرد.

  • برنامه شستشوی لباس های تیره Dark Wash یا Jeans

لباس های تیره و جین خود به این برنامه بسپارید تا بهترین عملکرد را داشته باشد و رنگ آنها تغییر نکند. با این برنامه شوره و سفیدک ناشی از مواد شوینده روی لباس ها باقی نمیماند.

  • برنامه شستشوی تیشرت یا بلوز Blouses یا Shirt

طول عمر لباس ها با انتخاب برنامه صحیح برای شستشو تعیین میشوند. تیشرت ها و بلوز ها با این برنامه از گشاد شدن و تغییر بافت آنها جلوگیری میکند و حالت خود را خفظ میکند.

  • برنامه شستشوی سریع Quick Wash

با استفاده از این برنامه در مدت زمان بسیار کوتاهی لباسی تمیز را تحویل بگیرید. در برخی لباسشویی ها ۱۵ دقیقه در برخی ۱۹ دقیقه و در برخی دیگر تا ۳۰ دقیقه میباشد. در نظر داشته باشید که این برنامه برای لباس های خیلی کثیف مناسب نیست.

  • برنامه شستشوی دیگ ماشین لباسشویی Drum Clean

این برنامه را نباید همیشه مورد استفاده قرار داد. هر ۵ یا ۶ ماه یکبار باید لباسشویی به صورت خالی از لباس توسط مواد شوینده مخصوص شستشو داده شود تا لوله ها از جرم ها پاکسازی شوند. این یک برنامه بسیار عالی برای تمیز کردن دیگ است.

  • برنامه تاخیر در شستشو Time Delay

این برنامه شستشوی لباس ها را از یک ساعت تا ۲۴ ساعت به تاخیر می اندازد. این برنامه ارزشمند به شما کمک میکند تا شستن لباس ها را زمانبندی کنید تا در زمان خاصی دستگاه شروع به کار کند.

  • برنامه آبکشی اضافه Rinse

با این برنامه در ماشین لباسشویی اگر شک دارید که مواد شوینده را زیادی به دستگاه اضافه کرده اید، میتوانید آن را فعال کرده تا آبکشی اضافه صورت گیرد.

  • برنامه تخلیه آب Empty

این برنامه به شما این امکان را میدهد تا اگر چیزی در جیب لباستان جا مانده باشد بتوانید آن را خارج کنید. برای این منظور باید ابتدا آب دیگ خالی شود و بعد درب دستگاه باز شود و کار خود را انجام دهید.

  • شستسوی اقتصادی Eco

با استفاده از این برنامه در ماشین لباسشویی شستشوی بصرفه و کم هزینه ای را خواهید داشت. اما این برنامه زمان شستشو را زیاد میکند اما با دقیت و صرفه جویی بیشتر کار خواهد کرد.

  • برنامه پیش شستشو Pre Wash

با برنامه پیش شستشو، شما می توانید قبل از شستشوی اصلی برخی لکه ها را پاک کنید و کثیفی های باقی مانده را با این عملکرد، آماده پاک شدن کامل بنمایید. این برنامه تضمین کننده نهایت کیفیت شستشو در کثیف ترین لباس ها است؛ پس در زمانی که لباس کثیفی دارید و فکر می کنید لازم است که عملکرد مازاد پیش شستشو انجام شود استفاده از این برنامه پر کاربرد را فراموش نکنید

  • برنامه تنظیم دور خشک کن Spin | Gentle Spin

این برنامه به شما کمک میکند تا درصد خشک کردن لباس هایتان را در دور خشک کن افزایش دهید تا لیاس ها بهتر آبگیری و خشک شوند. اگر هم لباسی را با دست شسته اید و میخواهید آبکشی کنید میتوانید آن را به دیگ لباسشویی اضافه کرده و برنامه spin را فعال کنید.

  • برنامه ضد چروک و اتوکشی آسان Easy Care یا +Easy Care

یکی از نگرانی های خانم های خانه دار، عدم اتوکشی آسان و چروک شدن بیش از حد لباس ها میاشد. خوشبختانه این برنامه مشکل را حل کرده است. با تنظیم سرعت شستشو و تنظیم دمای آب از چروک شدن البسه تا حد قابل توجهی جلوگیری میکند که در نتیجه آب اتوکشی بسیار راحت تر میشود.

  • برنامه مخصوص شستشوی پرده Curtains

پرده های منزلتان را به ماشین لباسشویی بسپارید و با فشار دادن یک دکمه به طرز خارق العاده ای از پرده ها محافظت کنید. شستشوی ملایم پرده بسیار حائز اهمیت است که آسیب نبیند. این برنامه شستشو در ماشین لباسشویی ابتدا با یک آب کشی اولیه، گرد و غبار پرده را می گیرد و بعد با بالا بردن سطح آب باعث می شود تا پرده ها خیس بخورند و گرد و غبار از میان لایه های نازک پرده آماده شستشو و پاک شدن شوند؛ در این برنامه دمای آب برای تمیز شدن کامل کثیفی های پرده تنظیم خواهد شد تا تمامی ذرات آلودگی از تار و پود پرده خارج شود. درزمان شستشو، سرعت چرخش در این برنامه پایین تر از سایر برنامه های شستشو است و آب به سرعت در انتهای عملکرد با چرخش مناسب تخلیه می شود، به طوری که ذرات گردوغبار به راحتی از لا به لای سطح پرده خارج شود.

  • برنامه شستشو مخصوص شب Night Wash

اگر در منزل کودک دارید و یا کوچک ترین صدایی شما را از خواب ناز بیدار میکند، میتوانید در شب هنگام از برنامه Night Wash استفاده کنید. این برنامه صدای لباسشویی را کم میکند تا خوابتان برهم نخورد.

  • برنامه برای شستن لباس های پشمی Wool

با استفاده از این برنامه در ماشین لباسشویی با هر برندی میتوانید لباس های پشمی و کاموایتان را با خیالی راحت به لباسشویی بسپارید. استفاده از آب سرد و دمای پایین آب با این برنامه باعث بهتر شسته شدن البسه میشود.

خوب خوب تا اینجای کار با برنامه های ماشین لباسشویی هم آشنا شدید. پس ۸۰ درصد قضیه در شناخت ماشین لباسشویی و دغدغه اینکه چه ماشین لباسشویی بخرم حل شده است. قبلا هم گفتیم که حساب جیبتان را بکنید. اما اگر از لباسشویی تا همین اندازه انتظار دارید، به سراغ دستگاه های پیشرفته تر و گرانتر نروید. چون هزینه ای اضافه است. البته هستند کسانی که میخواهند از آخرین تکنولوژی در ماشین لباسشویی یا سایر وسایل برقی استفاده کنند. برای این عزیزان هم پیشنهاد های ویژه ای داریم که در مطالب بعدی حتما به آنها اشاره میکنیم.

اما چند مورد دیگر که در خرید ماشین لباسشویی و استفاده آن در منزل مهم است را برایتان میگوییم.

خدمات پس از فروش

همیشه سعی کنید که لباسشویی بخرید که در بازار خدمات پس از فروش خوبی را هم ارائه دهد. یعنی اگر در طول مدت کار، ایرادی چیزی به دستگاه وارد شد، نگران خدمات و تعمیرات نباشید و مجبور نشوید که کار را به دست تعمیرکاران دیگر بسپارید. خوب این مسئله برمیگردد به برند معتبر دستگاه.

نظرات روی سایت ها

نکته بعدی اینکه نظرات را بخوانید. خواندن نظرات در سایت خیلی به خرید ماشین لباسشویی کمک میکند. اینکه بدانید مزایا و معایب دستگاه بعد از خرید چه چیزهایی بوده است.

قیمت ماشین لباسشویی

قیمت در خرید خیلی مهم است. شنیده اید که هر چقدر پول بدهید همانقدر آش میخورید؟ در خرید ماشین لباسشویی هم دقیقا همین مورد صدق میکند. هیچ گرانی بی علت نیست. پس قیمت را در نظر بگیرید.

بیشتر از این سرتان را به درد نمی آوریم. سوال مصرف کننده در مورد اینکه ماشین لباسشویی چی بخرم در اینجا تا حدودی پاسخ داده شد. ماشین لباسشویی هایی که در اینجا مورد بحث قرار دادیم، همگی ساخت کشورمان ایران است. طراحی های ایرانی با قطعات بسیار کیفیتی ساخت داخل، بدون شک طول عمر ماشین لباسشویی را افزایش میدهد. تک تک برند های ایرانی با برند هایی نظیر سامسونگ و ال جی رقابت تنگاتنگ دارند. ما برای شما کاری میکنیم که بهترین ماشین لباسشویی ایرانی را با کمترین قیمت خریداری کنید که دست کمی از نمونه های خارجی ندارد.

نوشته های مشابه

۱ دیدگاه در “ماشین لباسشویی ایرانی چه مارکی بخرم؟

  1. مریم گفت:

    سلام
    لباسشویی چی بخرم؟
    با کمتر از ۱۵ میلیون بهترین انتخاب برای لباسشویی کدام است؟
    عجله دارم اگر لطفا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *