ماشین ظرفشویی, نقد و بررسی

کم کردن میزان مصرف برق و آب در ماشین ظرفشویی

میزان مصرف برق و آب در ماشین ظرفشویی

 

یکی از دلایل استفاده از ماشین ظرفشویی به خصوص برای طرفداران محیط زیست و کسانی که به استفاده بهینه از انرژی اهمیت میدهند، میزان مصرف برق و آب در ماشین ظرفشویی است. بسیاری از افراد هنگام خرید ماشین ظرفشویی به این سوال که میزان مصرف برق و آب در ماشین ظرفشویی چه مقدار است فکر میکنند. اگر شما هم در جستجوی پاسخ این سوال هستید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

میزان-مصرف-آب-در-ماشین-ظرفشویی-compressed

 

میزان مصرف برق ماشین ظرفشویی

میزان مصرف برق در وسایل برقی اهمیت ویژه ای برای افراد مصرف کننده دارد. مصرف بالای برق در این وسایل موجب قبض های نجومی در پایان ماه میشود. اما واقعا میزان مصرف برق در ماشین ظرفشویی چقدر است؟ به طور متوسط ماشینهای ظرفشویی ۵/۱ تا ۲ کیلووات بر ساعت برق استفاده میکنند.
در نظر بگیرید که در شستشوی دستی چند کیلووات برق جهت گرم کردن حجم زیادی آب توسط آبگرمکن مصرف میکنید که ممکن است خیلی بیشتر از مبلغ برق ماشین ظرفشویی برای شما هزینه بردار باشد.

مصرف برق و آب ماشین ظرفشویی

 

مقایسه میزان مصرف آب در ماشین ظرفشویی و شستشوی دستی

همه افرادی که تا به حال از ماشین ظرفشویی استفاده کرده باشند میدانند که اختلاف مصرف آب در شستشوی دستی و شستشو توسط ماشین ظرفشویی تا چه مقدار فاحش و غیرقابل انکار است. ساختار ماشین ظرفشویی باعث میشود که ظروف با کمترین آب ممکن شسته شوند. به صورت میانگین هر شستشو در ماشین ظرفشویی بین ۱۰ تا ۱۲ لیتر آب مصرف میکند. در صورتی که در کمترین شستشوی دستی بدون هدر دادن آب، حدود ۱۰۰ لیتر از این مایع حیات استفاده میشود. به همین دلیل با استفاده از ماشین ظرفشویی میتوانید تا حد زیادی از هدر رفتن آب جلوگیری کنید.

 

راهکارهای صرفه جویی مصرف برق و آب در ماشین ظرفشویی

با اینکه استفاده از ماشین ظرفشویی به صورت کلی موجب صرفه جویی در هزینه و مصرف آب میشود و مصرف برق این وسیله هم معمولا به مقدار خیلی کم است، اما شما میتوانید با یادگیری راهکارهایی که در ادامه آنها را شرح میدهیم این مصرف محدود را کاهش دهید و در هزینه‌ های خود صرفه جویی بیشتری کنید.

 

پر کردن ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی با ظرفیت‌های متفاوتی به بازار عرضه میشوند، سعی کنید ماشین ظرفشویی متناسب نیاز روزانه خود تهیه کنید و از خرید ماشین ظرفشویی با ظرفیت نفرات بالا خودداری کنید. هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی از تمام ظرفیت این دستگاه استفاده کنید. در صورتی که ظروف شما به حدی زیاد نیستند که ظرفیت ماشین ظرفشویی را پر کنند صبر کنید تا ظروف جمع شوند و سپس دستگاه را روشن کنید. شستشو با نیمی از ظرفیت باعث دو برابر شدن مصرف برق و آب در ماشین ظرفشویی میشود.

استفاده بهینه از برق و آب با ماشین ظرفشویی

به برچسب انرژی توجه کنید

در زمان خرید ماشین ظرفشویی به برچسب انرژی آن دقت کنید. به عنوان مثال ماشین ظرفشویی پاکشوما برچسب انرژی A+++ دارد. این برچسب به این معناست که ماشین ظرفشویی با استفاده از کمترین مقدار آب و برق بهینه‌ترین شستشوی ممکن را برای شما به ارمغان میآورد.

 

مصرف-آب-و-برق-ماشین-ظرفشویی-compressed

انتخاب دمای آب

شما در ماشین ظرفشویی قابلیت تنظیم دمای آب را دارید. حتما لازم نیست ظروف خود را با بالاترین دمای ممکن شستشو دهید. بهترین دمای ممکن برای شستن ظروف و رها شدن از دست چربی ها ۴۵ تا ۴۸ درجه سانتیگراد است. تنظیم دمای شستشو میتواند تا حد زیادی از مصرف برق بیش از حد ماشین ظرفشویی جلوگیری کند. بنابراین یکی از راه‌های صرفه‌ جویی در مصرف برق و آب در ماشین ظرفشویی، کاهش دمای آب است.

استفاده از ماشین ظرفشویی در ساعت مناسب

اگر تا به حال قبض های نجومی برق دریافت کرده باشید، حتما میدانید که نباید از وسایل برقی در ساعات اوج مصرف و پیک برق استفاده کنید. مبلغ برق در ساعات اوج مصرف برق بسیار بیشتر از بقیه ساعات محاسبه میشود. پس اگر نیاز فوری به ظروف تمیز خود ندارید، شستشوی آنها را به بعد از ساعات اوج مصرف موکول کنید.

 

مصرف-انرژی-ظرفشویی-compressed

راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق و آب

 

جمع بندی کنیم

استفاده از ماشین ظرفشویی میتواند تا حد بسیار زیادی از هدر رفتن آب جلوگیری کند و مبلغ قبض‌ های شما را کاهش دهد. با استفاده از راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق به وسیله ماشین ظرفشویی میتوانید مصرف برق این دستگاه را کمتر هم کنید. اگر شما هم از دوستداران طبیعت و محیط زیست هستید، یا به جیب خود اهمیت میدهید حتما استفاده از ماشین ظرفشویی را در نظر بگیرید.

 

اما چه کنیم که ظروف در داخل ماشین ظرفشویی کامل خشک شوند. لینک زیر به شما در این مورد کمک میکند.

 

راه های خشک شدن کامل ظروف در ماشین ظرفشویی

۱ دیدگاه در “کم کردن میزان مصرف برق و آب در ماشین ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *