ماشین ظرفشویی, نقد و بررسی

قفل کودک در ماشین ظرفشویی و نحوه فعال کردن آن

قفل کودک در ماشین ظرفشویی

قفل-کودک-در-ماشین-ظرفشویی

متاسفانه فشار دکمه های دستگاه های الکترونیکی به صورت همزمان و در دفعات زیاد توسط کودکان کنجکاو میتواند موجب آسیب رسیدن به مدار و برد دستگاه شود؛ به همین دلیل بسیاری از لوازم برقی مجهز به قفل کودک هستند. با ما همراه باشید تا در مورد قفل کودک در ماشین ظرفشویی بیشتر بدانید.

کاربرد قفل کودک

بسیاری از وسایل برقی به سیستمی به نام قفل کودک مجهز هستند. قفل کودک دستوری است که شما به ماشین بابت تغییر نکردن هیچ عملکردی میدهید. هنگامی که شما قفل کودک را فعال میکنید، علامت CL به معنی control lock نمایش داده میشود و هیچ دکمه دیگری پس از آن کار نخواهد کرد. برای کار کردن مجدد با ماشین ظرفشویی باید حتما قفل کودک را خاموش کنید.

معمولا خانواده هایی که فرزند خردسالی در منزل دارند با مشکلات فشردن دکمه های وسایل خانگی توسط کودک و مشکلات بعد از آن آشنایی دارند. مانیتور و دکمه های وسایلی مانند ماشین ظرفشویی برای کودکان بسیار جذاب است. به همین دلیل سازندگان از قفل کودک استفاده میکنند تا این مشکلات مصرف کنندگان را برطرف کنند.

قفل کودک در انواع ماشین ظرفشویی

فعال کردن قفل کودک در ماشین ظرفشویی برند بوش

اگر همزمان با کودک بازیگوش در خانه از ماشین ظرفشویی برند بوش استفاده میکنید، لازم است بدانید که چگونه باید از قفل کودک این وسیله استفاده کنید تا جلو هرگونه اختلال توسط کودک را بگیرید. در بعضی از مدلهای برند بوش شما باید گزینه control lock یا دکمه های با علامت کلید را پیدا کنید و آن را به مدت ۳ تا ۴ ثانیه فشار دهید تا عملکرد قفل کودک فعال شود.

به خاطر داشته باشید زمانی که عملیات شستشو به پایان رسیده است قفل کودک را فعال کنید و زمانی که ظروفی در ماشین برای شستن وجود دارد این عمل را انجام ندهید. برای غیرفعال کردن قفل کودک در همین سری‌های ماشین ظرفشویی برند بوش باید دکمه قفل کودک ذکر شده را مجدد فشار دهید تا ماشین ظرفشویی به کارکرد قبلی خود برگردد.

فعال کردن قفل کودک در ماشین ظرفشویی ال جی

ال جی یکی از برندهایی است که پیش از اعمال تحریم ها و قطع شدن واردات ماشین‌های ظرفشویی از این کمپانی، از محبوبان آشپزخانه‌های ایران بود. با این حال بسیاری از والدینی که فرزند خردسال دارند در مورد نحوه فعال کردن و قابلیت قفل کودک این ماشین های ظرفشویی اطلاعی ندارند.
در این برند شما باید دو دکمه spray و Rinse را به صورت همزمان به طول ۳ تا ۴ ثانیه نگهدارید تا علامت CL را بر صفحه نمایش مشاهده کنید. برای غیرفعال  کردن قفل کودک زمانی که علامت CL را روی صفحه مشاهده میکنید، همان دکمه های قبلی را مجددا فشار دهید.

نحوه فعال و غیرفعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی

فعال کردن قفل کودک در ماشین ظرفشویی برند سامسونگ

هیچکس منکر محبوبیت لوازم خانگی سامسونگ در ایران نیست. بسیاری از لوازم خانگی سامسونگ مجهز به قفل کودک هستند. برای فعال کردن قفل کودک در ظرفشویی سامسونگ کافی است گزینه هایی که با علامت قفل نمایش داده شده است را به مدت ۳ ثانیه نگهدارید و رها کنید.
واضح است که برای خاموش کردن قفل کودک در ظرفشویی سامسونگ هم کافی است تا همین روند را تکرار کنید تا دستگاه به حالت عادی خود برگشته و بتوانید ظروف خود را در آن بشویید. در ماشین ظرفشویی سامسونگ همزمان فعال شدن قفل کودک علامت CL ظاهر میشود که پس از غیرفعال شدن این عمل، این نوشته هم از بین میرود.

فعال کردن قفل کودک در ماشین ظرفشویی برند دوو

محصولات کمپانی دوو در بازار با قیمت مناسبی عرضه میشوند؛ به همین دلیل افراد زیادی از ماشین ظرفشویی دوو استقبال میکنند. برای فعال کردن قفل کودک در ظرفشویی دوو باید دکمه delay timer و drying را به صورت همزمان به مدت ۳ ثانیه نگهدارید.
برای غیرفعال کردن قفل کودک هم همین روند را تکرار کنید تا علامت cl در مانیتور ماشین ظرفشویی از بین برود. در صورتی که این فرمان برای غیرفعال کردن قفل کودک عمل نکرد، از دکمه های option و temp استفاده کنید.

کاربردهای قفل کودک در لوازم خانگی

جمعبندی

قفل کودک یکی از امکانات جذاب ماشین‌های ظرفشویی است. مصرف کنندگان میتوانند با اعمال این فرمان به ماشین ظرفشویی خود از هرگونه تغییر ناگهانی توسط فرزند خردسالشان جلوگیری کنند. همه برندهای تولیدکننده ماشین ظرفشویی دستور سادهای برای اعمال این فرمان قرار دادهاند. در صورتی که سوالی در مورد نحوه اعمال یا غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین ظرفشویی دارید، میتوانید از طریق کامنت ها با ما در ارتباط باشید.

حال که با کاربرد قفل کودک در ظرفشویی آشنا شدید پیشنهاد میکنیم که با قطعات ماشین ظرفشویی نیز بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *