جاروبرقی, راهنمای خرید

راهنمای خرید جاروبرقی

نکات لازم برای خرید بهترین جاروبرقی

جاروبرقی همانطور که میدانید از مهمترین لوازم برای استفاده در منزل و یا محیط کار میباشد. این دستگاه کوچک و کاربردی در انواع و اقسام مدل ها و ظرفیت ها و همچنین طرح های مخلف تولید شده اند. نکات مهم در خرید جاروبرقی از قیمت جاروبرقی گرفته تا طرح و ابعاد و ویژگی ها همگی در هنگام خرید مورد توجه قرار میگیرند. برند های مختلفی در تولید و ارائه جاروبرقی ها در جهان فعال هستند و بر اساس سلیقه و نیاز مشتری این محصول ارزشمند را به بازار لوازم خانگی عرضه میکنند. حتما برای خرید جاروبرقی به بازار سری زده اید. واقعا گیج کنندس. قیمت های مختلف، برند های گوناگون و رنگبندی های جذاب همگی بر روی خرید جاروبرقی تاثیر میگذارد و اینگونه میشود که سر در گم‌تر به خانه باز میگردید و ترجیح میدهید تا سری به دنیای اینترنت و سایت های فروش جاروبرقی بزنید. در این مطلب راهنمای خرید جاروبرقی را میخوانید.

تقسیم بندی انواع جاروبرقی

  1. جاروبرقی خانگی
  2. جاروبرقی صنعتی

خرید جاروبرقی

جاروبرقی های خانگی از پر فروش ترین جاروبرقی های تولید شده هستند. به همین دلیل هم در طرح های زیبا و اندازه های مختلف تولید شده اند. این دسته از جاروبرقی ها با قدرت های موتور ۷۰۰ وات تا بالای ۲۵۰۰ وات دارند و برای استفاده در منزل میباشند. جاروبرقی های صنعتی همانطور که از اسمش پیداست برای استفاده در کارخانه ها و مراکز بزرگتر میباشد. ما در این فروشگاه به دلیل ارائه محصولات خانگی صرفا فقط جاروبرقی های خانگی را مورد بررسی قرار میدهیم.

در هنگام خرید جاروبرقی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

اولین چیزی که در خرید جاروبرقی باید در نظر گرفت، قدرت موتور است. جاروبرقی را انتخاب کنید که قدرت مکش بالایی داشته باشد. موتور های قدرتمند میزان مکش بالایی هم دارند. شما اولین نفری نیستید که برای خرید به سراغ راهنمای خرید جاروبرقی یا به دنیای اینترنت و بازار لوازم خانگی میگذارید. همه‌ی ما برای خرید، کوچکترین موارد را در نظر میگیریم تا یک خرید ایده آل را انجام دهیم.

  • قدرت موتور جاروبرقی

چرا باید جاروبرقی پر قدرت انتخاب کنیم؟ جواب این سوال بسیار مشخص است. چون توانایی جذب و جمع آوری آشغال و گرد و غبار بالا میرود. جاروبرقی های خانگی معمولا بین ۱۴۰۰ تا ۲۰۰۰ وات انتخاب میشوند. برای نمونه جاروبرقی پارس خزر مدل VC-2000 یکی از نمونه های است که قدرت موتور ۲۰۰۰ وات دارد و بسیار خوش قیمت است.

  • توان مکش جاروبرقی

جاروبرقی را که روشن میکنید، اگر دستان را در قسمت مکش لوله قرار دهید، میزان مکش را احساس میکنید. هر چه این میزان مکش در جاروبرقی بیشتر باشد، جاروبرقی قدرت بالاتری دارد. در برخی از دستگاه ها میزان مکش قابل تنظیم است و با یک دکمه کشویی این مقدار، کم و زیاد میشود.

  • میزان صدای جاروبرقی

اینکه صدای جاروبرقی در هنگام کار کی را آزار ندهد واقعا مهم است. در جاروبرقی های جدید میزان صدا به حداقل رسیده است. البته در نظر داشته باشید که صدای جاروبرقی با کم و زیاد کردن میزان مکش تغییر میکند اما در مدل های جدید و بروز، با داشتن موتور های پیشرفته تر، این میزان صدا به حداقل رسیده است. همچنین دبه مرور زمان و با افزایش میزان کارکرد جاروبرقی، موتور دستگاه گرد و خاک گرفته و همین امر موجب افزایش صدای جاروبرقی میشود.

  • جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه

جاروبرقی کیسه دار به چاروبرقی هایی گفته میشود که از برای جمع اوری گرد و غبار از کیسه استفاده میشود. این کیسه ها بعد از چند بار استفاده پر شده و باید ان را تخلیه کرد. به این کیسه ها کیسه های دائمی هم میگویند. بعد تر با پیشرفت تکنولوزی کیسه های پارچه ای جای خود را به کیسه های یکبار مصرف دادند. کیسه های یکبار مصرف تمیز تر هستند و تعویض آنها راحت تر است. جاروبرقی های بدون کیسه آندسته از جاروبرقی هایی هستند که به جای کیسه، از مخزن جهت جمع آوری استفاده شده است. جاروبرقی های مخزن دار یا بدون کیسه را میتوانید به راحتی شستشو دهید دوباره سر جای خودش نصب کنید.

بهترین جاروبرقی

  • نمایشگر پر بودن مخزن

یکی از نکاتی که در هنگام خرید جاروبرقی برای برخی مهم است، نمایشگر پر بودن مخزن است. این نمایشگر چراغی است که بر روی بدنه محصول درج شده است و کاربر را از پر بودن مخزن و تعمیض و یا خالی کردن مخزن مطلع میسازد.

  • فیلتر جاروبرقی

فیلنر ها کار اصلی را در جاروبرقی به دوش میکشند. جذب گرد و خاک و عدم اجازه ورود به محیط از خصوصیت های یک جاروبرقی خوب و ارزشمند است. یکی از این فیلتر ها HEPA 13 میباشد که حجم بسیار زیادی از مواد غبار آلود را به خود جذب میکند. این فیلتر ها قابل شستشو نیز میباشند.

  • طول کابل برق

جاروبرقی باید دارای سیم بلند باشد تا به راحتی بتوانید دور تا دور خانه را تمیز کنید. در جاروبرقی های خانگی طول این سیم از ۷ متر تا ۹ متر متفاوت است. بلند بودن سیم جاروبرقی شما را از بابت عوض کردن زود به زود پریز برق راحت میکند.

  • داشتن لوله تلسکوپی

لوله ای که حکم دسته جاروبرقی را دارد، اگز از نوع تلسکوپی باشد به راحتی کوتاه و بلند میشود. جاروبرقی های جدید از لوله تلسکوپی استفاده میکنند تا به کمر و ستون فقرات مصرف کننده آسیب وارد نشود.

جاروبرقی

  • قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه

لوله خرطومی جاروبرقی در محل اتصال به جاروبرقی باید قابلیت چرخش کامل را داشته باشد. چرا که کار به این شکل راحت تر انجام میشود و طول عمر لوله خرطومی افزایش پیدا میکند.

  • چرخ های جاروبرقی

چرخ های جاروبرقی باید طوری طراحی شده باشند تا در زمان حرکت و مانور به راحتی به این طرف و آنطرف حرکت کند. در مدل هایی که دو چرخ بزرگ در قسمت بیرونی دارند، بدون شک چرخی کوچک در زیر دستگاه وجود دارد تا قابلیت حرکت راحت تر شود.

  • دسته ارگونومیک جاروبرقی

جاروبرقی های خاص و جدید در قسمت دسته خود و درست در قسمت جای دست، نوعی برامدگی دارند تا به راحتی بتوانید بدون خم شدن و آسیب رساندن به کمر خود، کار جاروکشیدن را انجام دهید. در برخی مدل های جاروبرقی در کنار این دسته ها دکمه خاموش و روشن کردن جاروبرقی وجود دارد.

  • سیم جمع کن اتومات

در دل جاروبرقی ها قرقره ای مجهز به یک فنر پر قدرت وجود دارد. وظیفه این قرقره و فنر، جمع کردن سیم به دور خود است. با فشار یک دکمه از روی بدنه جاروبرقی سیم به داخل هدایت میشود.

  • خروجی باد

در بعضی جاروبرقی های نسل جدید که در بازار لوازم خانگی خرید و فروش میشود، سیستم دمنده یا خروجی باد وجود دارد. با نصب لوله مخصوص این قسمت میتوانید از باد باد خروجی از جاروبرقی استفاده کنید.

جاروبرقی چی بخرم

  • سری های جاروبرقی و لوازم همراه

جاروبرقی ها مجهز به یک مخزن هستند که درون آن انواع سری ها جهت پاک کردن محل های مختلف کاربرد دارد. مانند سری پارویی که برای استفاده بر روی فرش و موکت و سطوح صاف است. نوعی دیگر سری پارویی ابزار دار است که با فشار بر روی پدال روی آن، فرچه از قسمت زیر آن خارج میشود تا بهتر سطوح را تمیز کند. جاروبرقی های پیشرفته تر دکمه خاموش و روشن هم بر روی این سری پارویی دارد تا دیگر نیازی به خم شدن نداشته باشید و با فشار پا دستگاه را خاموش کنید. مدل های دیگر سری در ابعاد و اندازه های مختلف برای گوشه کنار و مبلمان و پرده و سایر سطوح در جاروبرقی ها وجود دارد.

جاروبرقی با چه قدرت مکشی را بخرم؟

خرید جاروبرقی بسته به نیاز افراد دارد. هدف از انتخاب و خرید جاروبرقی مهم است. اگر در خانواده ای زندگی میکنید که رفت و آمد زیادی ندارید، یک جاروبرقی معمولی هم کار شما را راه می اندازد. اما برای خانواده های پر جمعیت و پر رفت و آمد، سعی کنید جاروبرقی با برند معتبر و قدرت و طول غمر بیشتر انتخاب نمایید.

خرید بهترین جاروبرقی

در این لحظه در حال مطالعه راهنمای خرید جاروبرقی هستید، بهترین مدل ها از برند های ایرانی برای شما گرداوری شده است. فروشگاه اینترنتی ری کالا علاوه بر تضمین قیمت، کیفیت جاروبرقی ایرانی را نیز برای شما دارد. خلاصه مطلب را بگوییم که جاروبرقی ایرانی با قدرت و توان مکش بالا میتواند نیاز شما را براورده سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *