دستگاه تصفیه آب, راهنمای خرید

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

تصفیه کننده آب

بدون شک همه شما نام دستگاه تصفیه آب را شنیده اید. دستگاهی که برای تصفیه کردن آب استفاده میشود. این دستگاه انواع محتلفی دارد و ما در اینجا ساده ترین و بهترین دستگاه تصفیه آب یعنی دستگاه تصفیه آب خانگی را برای شما معرفی میکنیم. این دستگاه همانطور که از اسم آن مشخص است، برای تصفیه کردن آب استفاده میشود تا آبی زلال و تمیز و خالی از هر گونه مواد آلاینده را داشته باشیم. قبل از اینکه در مورد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی صحبت کنیم بهتر است بدانی ک اصلا دستگاه تصفیه آب چی هست و چرا باید از آن استفاده کنیم. این محصول ارزشمند اصولا تکنولوژی است که آب را از مواد فیزیکی که یا دیده میشوند یا دیده نمیشوند خالی کنند. موادی مانند: رسوبات، ذرات معلق و مواد شیمیایی مانند کلر، نیتریت و نیترات که به شکل محلول در آب هستند، با این دستگاه از بین میروند.

دستگاه های تصفیه آب همگی دارای فیلتر تصفیه هستند که وظیفه از بین بردن مواد آلاینده را بر عهده دارند.  این فیلتر ها عبارتند از: فیلتر مینرال، فیلتر کربن یا بهبود دهنده مزه آب، فیلتر ممبران، فیلتر این لاین و فیلتر های پیش تصفیه. البته نوع دیگری از فیلتر ها هستند که برای دستگاه های پیشرفته تر استفاده میشوند. در نظر داشته باشید که دستگاه های تصفیه آب خانگی یا فیزیکی با این فیلتر ها تمامی ذرات معلق و آلاینده را از بین نمیبرند. دستگاهی از نظر سازنده مورد قبول است و میتواند درصد بالایی از این ذرات آلاینده را از بین ببرد که از فیلتر های از بین برنده مواد شیمیایی، استفاده کرده باشد. فیلتر های معمولی در مراحل اولیه تصفیه آب است و بهتر است که از دستگاهی استفاده کنیم که مواد شیمیایی آب را هم از بین ببرد. پس اگر به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب هستید، پیشنهاد میشود تا از دستگاه تصفیه آب از بین برنده مواد شیمیایی استفاده کنید.

کارایی دستگاه تصفیه آب

در رابطه با دستگاه های تصفیه آب شیمیایی، دارای فیلتر ممبران و مخزن و همچنین در برخی از مدل ها دارای موتور هستند و در برخی دیگر فاقد موتور است. اگر در منطقه زندگی میکنید که فشار آب بالا و خوبی دارد پیشنهاد میکنیم که دستگاه تصفیه آب بدون موتور خریداری نمایید. اما اگر فشار آب پایین و یا متغیری دارید توصیه میشود که دستگاه موتور دار خریداری نمایید. در ادامه به این موضوع میپردازیم که اصلا این دستگاه ها چه کاری انجام میدهند.

پکیج های تصفیه آب خانگی، هم شیمیایی هستند و هم فیزیکی که در منازل استفاده میشوند و آب از ذرات معلق خالی میکنند. در مراحل بعدی به وسیله فیلتر ممبران آب را از نظر شیمیایی هم تصفیه میکند. دستگاه های این مدلی برای استفاده در منزل و یا محیط کاری بسیار مناسب هستند. پیشنهاد ما برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه هایی است که دارای مخزن، موتور و فیلتر ممبران هستند. این نوع از دستگاه ها میتوانند در ۲۴ ساعت حدود ۵۰ گالن یا بیشتر آب را تصفیه نمایند که میزان بسیار مناسبی است. ظرفیت دستگاه تصفیه آب را قدرت موتور و فیلتر ممبران تعیین میکنند. البته در نظر داشته باشید که موتور دستگاه تصفیه آب موضوع بسیار مناسبی است که باید در زمان خرید دستگاه تصفیه کننده آب باید در نظر داشت.

دستگاه تصفیه آب خود را کجا نصب کنم؟

دستگاه های تصفیه کننده آب که برای منزل خریداری میشوند، قالبا زیر سینک ظرفشویی نصب میشوند. اما بسته به مدل های مختلف آنها متغیر است. در برخی از مدل ها روی میز و برخی دیگر روی دیوار نصب میشود. بهترین نوع آنها، همان دستگاه تصفیه آب زیر سینکی میباشد. مزییت استفاده از این مدل دستگاه های راحتی نصب و جمع و جور بودن آنهاست.

خوب تا به اینجای مطلب فهمیدیم که دستگاه تصفیه آب خانگی یا زیر سینکی چیست و چه کاری انجام میدهند. اما در ادامه با مراحل تصفیه آب اشنا میشویم. اینکه اصلا دستگاه تصفیه آب خانگی چند مرحله باید خریداری کرد؟

در زمان خرید دستگاه تصفیه آب به این نکته توجه کنید که مراحل تصفیه آب یا تعداد فیلتر ها چقدر است. به صورت کلی و نرمال دستگاه تصفیه آب ۵ مرحله بهترین نوع دستگاه است. اگر شما به صورت معمول یک دستگاه ۵ مرحله ای به روش اسمز معکوس یا ممبران داشته باشید، فرایند تصفیه آب به خوبی انجام خواهد شد و به این ترتیب نباید نگران داشتن مواد آلاینده در آب شوید. اینگونه است که مراخل ۱ و ۲ و ۳ تصفیه آب فیزیکی انجام میشود و در مرحله ۴ که فیلتر ممبران قرار دارد، تصفیه شیمیایی و در مرحله ۵ و آخر، فرایند حذف بو و مزه بد آب انجام میشود. به این نکته توجه کنید که در مراحل بالاتر و ششم یا هفتم به صورت کلی تصفیه آبی انجام نخواهد شد. برای مثال در مرحله ۶ فیلتر مینرال قرار دارد که املاح معدنی را به آب اضافه میکند. یا فیلتر قلیایی و یا فیلتر اکسیژن ساز. دو مرحله آخر صرفا امکاناتی را به دستگاه اضافه میکند که در صورت نیاز میتوانید اضافه نمایید.

زمان تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب

تعویض فیلتر های تصفیه آب در مراحل فیزیکی (فیلتر ۱ تا ۳) هر ۶ ماه یکبار باید انجام شود. اما مواد شیمیایی مانند نیتریت که از طریق فاضلاب وارد آب میشود از طریق فیلتر ممبران حذف میشود و از طریق خروجی درین دستگاه به فاضلاب هدایت میشود.

در مورد خرید دستگاه تصفیه آب، و اینکه چه دستگاهی بخرید، سعی کنید دستگاهی خریداری کنید که کیفیت خوبی داشته باشد. برند های متفرقه پیشنهاد نمیشود و سعی کنید از برند های معتبر و پر فروش استفاده نمایید.

حرف آخر

فروشگاه اینترنتی ری کالا در زمینه فروش بهترین دستگاه تصفیه آب زیر سینکی در برند های مطرح فعالیت دارد. ما در این مجموعه علاوه بر فروش دستگاه، نصب و راه اندازی و خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه کننده آب را نیز انجام میدهیم. اگر برای خرید تصفیه آب نیاز به راهنمایی دارید، پبشنهاد میکنیم که مطلب ” راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *